مدیرکل ارشاد فارس:به دغدغه های فرهنگی وهنری معلولان توجه می کنیم

مدیرکل ارشاد فارس:به دغدغه های فرهنگی وهنری معلولان توجه می کنیم

18 دی 1396

دکتر بهزاد مریدی  در دیدار با تعدادی از اعضای انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس شعبه استان فارس افزود:البته آنچه بیشتر از طرح این مطالبات مهم است موضوع پیگیری آن ها تا حصول نتیجه است.


وی اظهار داشت:معمولا به دلیل تعدد حوزه های فعالیت و همچنین مشغله های کاری همکاران گاه ممکن است بعضی از این موارد فراموش شود که لازم است کسانی که متولی امور افراد کم توان هستند آن ها را مطالبه کنند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت:این اداره کل آمادگی دارد درقالب اجرای قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان در حد توان تسهیلات مصوب شده در زمینه های فرهنگی و هنری را به این گروه اعطا کند.


مریدی بیان کرد:معلولان علاقه مند در استان فارس می توانند علاوه بر شرکت در کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری با انجمن های ذیربط همکاری داشته باشند و از امکانات آنان استفاده کنند.


وی ادامه داد:علاوه بر این مرکز مهارت آموزی این اداره کل می تواند برای معلولان علاقه مند در رشته های مختلف فرهنگی و هنری پس از گذراندن دوره های مربوطه دیپلم صادر کند و همچنین این افراد می توانند با ثبت نام در دانشگاه علمی ، کاربردی فرهنگ و هنر در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های مختلف ادامه تحصیل دهند.


مدیر انجمن فرهنگی ، ورزشی و گردشگری معلولان پارس شعبه استان فارس نیز گفت:علی رغم اینکه بیش از 10 درصد جمعیت را افراد کم توان و معلول تشکیل می دهند اما بسیاری از امکانات و خدمات موجود متناسب استفاده این افراد نیست.


سعید فانی افزود:معلولان هم مانند تمام شهروندان سهم هزینه های تکلیفی خود را اعم از عوارض و مالیات را به دولت پرداخت می کنند اما مانند سایر افراد در جامعه امکان استفاده از امکانات موجود را ندارند.


رئیس شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد معلولان استان فارس گفت:حتی در زمینه اماکن فرهنگی و هنری مانند سینماها ، سالن های تئاتر ، فرهنگ سراها ،نگارخانه ها ، کتابخانه ها وغیره به دلیل عدم مناسب سازی محیط این اماکن قابل دسترس برای بسیاری از معلولان از جمله افراد دارای صندلی چرخ دار نیست.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است