شریفیان: یک سهمیه برای اعزام شناگران نابینا و کم‌بینا به جاکارتا کم است

شریفیان: یک سهمیه برای اعزام شناگران نابینا و کم‌بینا به جاکارتا کم است

20 دی 1396

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به مجوز اعزام تنها یک شناگر نابینا و کم‌بینا به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از سوی کمیته ملی پارالمپیک گفت: در حال حاضر دو شناگر داریم که رکورد آن‌ها در حد مدال طلاست و این سیاست کمیته باعث تضعیف عملکرد سایر شناگران می‌شود.

 

حمید شریفیان : با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر این است که تنها ورزشکارانی امکان اعزام به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را دارند که شانس مدال طلا را داشته باشند، متاسفانه مسئولان نیز تنها مجوز اعزام یک شناگر نابینا و کم بینا را به ما داده است. در حالی که محمد حسین کریمی در صد متر قورباغه و محمد دلیر در کرال پشت دو شناگری هستند که هر دو شانس کسب مدال طلا را دارند و این مساله روند انتخاب را برای ما سخت می‌کند.

 

وی گفت: به جز این دو شناگر ما ۳ شناگر دیگر نیز داریم که رکورد آنها در ماده‌های مختلف شنا در حد جایگاه دوم و سوم است. اگر کمیته ملی پارالمپیک این فرصت را به ما بدهد که ما یک تیم چهار نفره را به بازی‌های پاراآسیایی اعزام کنیم، به جز انفرادی در تیمی نیز شانس کسب مدال طلا را خواهیم داشت. البته این بستگی به صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک دارد که چقدر بخواهد در سیاست خود تجدید نظر کند.

 

شریفیان خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم گلخانه‌ای عمل کنیم روند رو به رشدی برای ورزش کشور به دنبال نخواهد داشت و سبب می‌شود تا سایر استعدادها به جای پیشرفت دچار رکود شوند. در حال حاضر ۹ ماه به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا زمان داریم و در طی این مدت می‌توانیم استعدادهای خوبی را برای بازی‌های جاکارتا شناسایی کنیم تا شانس مدال‌آوری خود را افزایش دهیم. به هر صورت اگر بخواهیم تنها شانس حضور یک شناگر را به بازی‌های پاراآسیایی فراهم کنیم، عملکرد سایر شناگران را تضعیف خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان در پایان افزود: هر چند فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان مشکلی برای اعزام بیش از یک شناگر به بازی‌های پاراآسیایی را ندارد، اما چون مسئولیت اعزام کاروان بر عهده‌ی کمیته ملی پارالمپیک است، امیدوارم در این خصوص کمیته تجدیدنظر کند و امکان اعزام شناگران بیشتری را به این بازی‌ها فراهم کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است