پروژه‌های جدید عمرانی باید شامل قوانین مناسب سازی باشد

پروژه‌های جدید عمرانی باید شامل قوانین مناسب سازی باشد

23 دی 1396

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: پروژه های جدید عمرانی باید شامل قوانین مناسب سازی باشد در غیر این صورت توسط دستگاه های قضائی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

 داریوش بیات نژاد در همایش روز جهانی نابینایان و تجلیل از توانمندی های این افراد که صبح پنج شنبه در باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی باید در همه حال مطالبه گر باشند، ضمن قدردانی مساعدت از خیرین در بخش های مختلف بهزیستی، اظهار کرد: این مراسم به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه توانمندی نابینایان در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی زبانزد خاص و عام است، افزود: افزایش ۳ و نیم برابری مستمری مددجویان از اسفندماه سال گذشته تا کنون یکی از اقدامات شایان تقدیر و مثمر ثمرمحسوب می شود.

 

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های اساسی معلولان و نابینایان مناسب سازی معابر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته این امر با جدیت پیگیری نمی شد اما طی سال گذشته در بحث ارزشیابی دستگاه های اجرایی بحث مناسب سازی لحاظ و این امر به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

بیات نژاد تصریح کرد: اگر دستگاه های عام المنفعه در حوزه مناسب سازی کوتاهی داشته باشند نظارت دقیق در این بخش توسط دستگاه های مربوطه صورت می گیرد و در صورت عدم قوانین حاکم تا مرز انفصال دائم پیش برده خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های جدید عمرانی باید شامل قوانین مناسب سازی باشد در غیر این صورت توسط دستگاه های قضائی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت، گفت: در حوزه اشتغال زایی صندوقی تشکیل شده و سهامداران آن مددجویان خواهند بود.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند ۳۰ درصد کارکنان خود را از جامعه معلولان انتخاب کنند و با اعلام اینکه عدم اجرای این قوانین جرم محسوب می شود، افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی مکلف است ١٠ درصد از مسکن های خود احداثی خود را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جامعه هدف قرار دهد.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است