تردد معلولان با وسایل حمل و نقل عمومی در گرگان رایگان می شود

تردد معلولان با وسایل حمل و نقل عمومی در گرگان رایگان می شود

25 دی 1396

معاون زیربنایی، حمل ونقل و ترافیک شهرداری گرگان گفت: تردد معلولان با وسایل حمل و نقل عمومی در گرگان با ارائه کارت معلولیت رایگان می شود.

 

 علیرضا حاج محمدعلی، در هفدهمین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان اظهار کرد: رفت و آمد معلولان یکی از مشکلاتی است که معلولان هموار با آن سروکار دارند.

 

وی با بیان این که در شهرهای پیشرفته ارزش خاصی برای معلولان قائل هستند، ادامه داد: مناسب سازی معابر و مجموعه مبلمان شهری این شهرها از پایه و اساس درست است ولی در شهرهایی که نیاز به اصلاح است این کار به مراتب سخت تر است.

 

حاج محمدعلی گفت: برجستگی های ریز سطوح، رمپ های بدون استاندارد، دست اندازها و غیره در سطح شهر وجود دارد، شهرسازی مریضی داریم و براساس اصول ساخته نشده است.

 

وی تصریح کرد: آن چه در دانشگاه به عنوان یک اصول شهرسازی می خوانیم در ایران مصداق ندارد.

 

حاج محمدعلی با بیان این که علاوه بر ساخت و ساز باید فرهنگ سازی هم اتفاق بیفتد، خاطر نشان کرد: پل هوایی های شهرک بهارستان و شهرک شهریار را به آسانسور مجهز می کنیم.

 

وی اضافه کرد: بالابر ویلچر کمترین کاری است که برای تردد معلولان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی باید انجام گیرد.

 

حاج محمدعلی گفت: بحث بودجه عمرانی شهرداری را به گونه ای تغییر می دهیم تا اهداف این جلسه هم تأمین شود و علاوه بر این تردد معلولان به وسیله اتوبوس با ارائه کارت معلولیت رایگان می شود.

 

وی همچنین نقش آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی برای نگهداری از تجهیزات مهم دانست و گفت: اکثر آسیب های وارده به تجهیزات توسط نوجوانان صورت می گیرد و این نشان می دهد که آموزش و پرورش کار خود را به درستی انجام نمی دهد.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است