اماکن عمومی آذربایجان غربی برای معلولان مناسب سازی شود

اماکن عمومی آذربایجان غربی برای معلولان مناسب سازی شود

28 دی 1396

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از مسئولان اجرایی خواست نسبت به مناسب سازی اماکن عمومی برای استفاده معلولان استان بیش از پیش تلاش کنند.

 

 علیرضا رادفر در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی-فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به معلولان جامعه از متولیان امر خواست با تشکیل کمیته ای نسبت به شناسایی مراکز پر تردد معلولان در ارومیه و دیگر شهرستانها ابن مراکز و امکانات حمل و نقل عمومی مورد نیاز معلولان را متناسب با وضعیت جسمانی آنها مناسب سازی کنند.

 

وی همچنین از مسئولان بهزیستی آذربایجان غربی خواست به شناسایی معلولان مناطق محروم، فرهنگ سازی و اعتماد سازی جامعه معلولان به خدمات بهزیستی و توسعه ورزش معلولان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت در خصوص ارائه ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری از مسولان خواست در کنار آموزشهای مدون برای عشایر از مباحث فرهنگی و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای برای عشایر غافل نشوند و در نظر داشته باشند که هدف از این آموزشها تقویت عشایر در زمینه شغلی آنهاست و باید این آموزشها متناسب با نیازهای آنها باشد.

 

وی در ادامه بر افزایش میزان سواد و آموزش مهارت به جامعه عشایری تاکید کرد و گفت : برای این امر باید کارها و برنامه های فرهنگی جامعی داشته باشیم و از تمام توان خود برای بالا بردن سطح باسوادی و مهارت جامعه روستایی و عشایری بهره بگیریم .

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین مشکل  در این خصوص مربوط  به باورهای مردم است، اظهار داشت : برای این امر باید از ظرفیت روحانیت و ائمه جمعه استفاده کرد.

 

وی از دستگاههای متولی در این امر خواست تا برنامه ها ، راهکارها و پیشنهادات عملیاتی خود را برای توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری به این کارگروه ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و برای سال ۹۷ اجرایی شود.

 

در ادامه جلسه، گزارش کمیته مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان و گزارشی از مطالبات سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه معلولین در مورد ارتقا خدمات در حوزه معلولین ارائه شد.

 
منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است