شمشکی: در کره جنوبی به مدال فکر نمی‌کنیم

شمشکی: در کره جنوبی به مدال فکر نمی‌کنیم

18 بهمن 1396

رییس انجمن اسکی معلولان از مشخص شدن تعداد سهمیه‌های ایران در رشته‌های آلپاین، اسنوبورد و صحرا نوردی برای حضور در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی در چهارم اسفند ماه خبر داد.

 

عیسی ساوه شمشکی  با اشاره به رضایت IPC در خصوص نخستین میزبانی ایران در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین اظهار کرد: در رشته اسنوبورد سه ورزشکار برتر از کشورهای بلژیک، یونان و اوکراین شرکت کرده بودند که این مساله سبب شده بود تا سطح رقابت‌ها در بخش اسنوبرد بالاتر از آلپاین برگزار شود، اما در آلپاین به خاطر حضور تنها یک کشور این احتمال وجود دارد که از سوی IPC سهمیه‌ای به ایران تعلق نگیرد. البته پیش از این در رشته آلپاین ۲ سهمیه کسب کردیم و انتظار کسب سهمیه‌های بیش‌تری از این تورنمنت داشتیم.

 

او گفت‌: ما منتظر اعلام نتایج سهمیه‌های بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی از سوی IPC هستیم تا ببینیم چه تعداد سهمیه در رشته‌های اسنوبورد، آلپاین و صحرانوردی به ایران تعلق خواهد گرفت. البته پیش‌بینی من بر این است که ما حداقل با چهار سهمیه در پارالمپیک زمستانی کره جنوبی که نیمه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهیم کرد.

 

رییس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: در ۳۷ سال گذشته ما تنها با یک ورزشکار یعنی صادق کلهر در بازی‌های زمستانی شرکت می‌کردیم، اما امسال نه تنها تعداد اسکی بازان خود را از یک نفر به ۲۵ ورزشکار افزایش دادیم، بلکه با سهمیه‌های بیش‌تری در المپیک زمستانی امسال شرکت خواهیم کرد. هم‌چنین برای نخستین بار موفق شدیم تا دو سهمیه بازی‌های زمستانی را به زنان اختصاص دهیم.

 

وی درباره  شرایط میزبانی ایران از سوی IPC، گفت‌: IPC رضایت خیلی خوبی از میزبانی ایران در این دوره از رقابت‌ها داشت و از ما درخواست کرد که سال آینده نیز میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده بگیریم. اما من تاکید کردم در صورتی میزبانی را قبول می‌کنیم که تعداد کشورهای بیش‌تری برای حضور در مسابقات آلپاین و اسنوبرد اعلام آمادگی کنند. به هر صورت در کنگره جهانی IPC که سال آینده برگزار می‌شود، وضعیت میزبانی مشخص خواهد شد.

 

شمشکی در پاسخ به این پرسش که آیا فرصت دیگری برای کسب سهمیه زمستانی وجود دارد یا خیر؟ گفت‌: دیگر فرصتی برای کسب سهمیه نداریم و تا چهارم اسفند ماه منتظر اعلام تعداد سهمیه‌های خود از سوی IPC هستیم.

 

رییس انجمن اسکی معلولان درباره خداحافظی صادق کلهر و حضور او در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی، خاطرنشان کرد: وی از ورزش حرفه‌یی خداحافظی کرد، اما به عنوان سرمربی تیم آلپاین و اسنوبرد در خدمت تیم‌ ‌ملی خواهد بود و در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت.

 

او در پایان در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از وضعیت تیم‌ ‌ایران برای کسب مدال در بازی‌های زمستانی کره جنوبی چیست؟ تصریح کرد: ما امسال به دنبال مدال‌آوری نیستیم،‌ بلکه تلاش‌مان بر این بود تا با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته‌ ملی پارالمپیک سهمیه‌های خود را برای حضور در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ افزایش دهیم که در این خصوص عملکرد موفقی داشتیم. اگر بخواهیم به دنبال مدال آوری در پارالمپیک زمستانی باشیم، باید هر سال در وردکاپ‌ها و تورنمت‌های بین‌المللی و جهانی متعدی حضور داشته باشیم و با افزایش تعداد اسکی بازان معلول در بخش زنان و مردان ابتدا این رشته را در بخش همگانی توسعه دهیم و سپس استعدادهای خوبی را برای قهرمانی شناسایی کنیم تا امکان مدال‌آوری خود را برای پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود، فراهم کنیم. کسب مدال به راحتی امکان‌پذیر نیست، مگر این که سرمایه‌گذاری خوبی روی این رشته صورت بگیرد و حمایت‌ها تداوم داشته باشد. با این شرایط می توانیم به کسب مدال در بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ چین امیدوار باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است