اختصاص ۴ سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی به اسکی‌بازان ایران

اختصاص ۴ سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی به اسکی‌بازان ایران

24 بهمن 1396

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان از اختصاص ۴ سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی به ایران که نیمه دوم اسفند به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود، خبر داد.

 

عیسی ساوه شمشکیبا اعلام این خبر اظهار کرد: پس از پایان مسابقات کاپ آسیا که به میزبانی ایران برگزار شد و رقابت‌های جهانی صحرانوردی در آلمان و بررسی‌های به‌عمل آمده توسط کمیته ورزش های زمستانی IPC ، چهار سهمیه در دو رشته اسنوبرد و صحرانوردی به ایران اختصاص پیدا کرد.

 

وی گفت: حسین سولقانی، پوریا خلیل تاش و صدیقه روزبه در بخش اسنوبرد و الهه قلی فلاح، تنها اسکی باز نابینای تیم ملی در بخش صحرانوردی، چهار ملی پوشی هستند که موفق به دریافت سهمیه شدند.

 

رییس انجمن اسکی جانبازان و معلولان ادامه داد: احتمال دارد یک سهمیه دیگر در بخش آلپاین به ایران تعلق بگیرد که تکلیف آن تا ۴ اسفند مشخص خواهد شد.

 

شمشکی افزود: در ۳۷ سال گذشته ما تنها با یک سهمیه توسط صادق کلهر در پارالمپیک زمستانی شرکت می‌کردیم، اما امسال موفق شدیم این تعداد را به ۴ سهمیه افزایش دهیم که جای خوشحالی دارد. امیدوارم IPC پس از بررسی‌های لازم یک سهمیه دیگر در بخش مردان در رشته آلپاین به ایران اختصاص دهد تا بتوانیم با ۵ ورزشکار در بازی‌های زمستانی حضور پیدا کنیم.

 

وی در پایان گفت: اردوی تیم ملی برای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی از اول اسفند آغاز می‌شود. به طوری که ملی‌پوشان بخش اسنوبرد در پیست دیزین و ملی پوش بخش صحرانوردی در پیست شمشک تمرینات خود را تا ۱۱ اسفند پیگیری خواهند کرد و سپس عازم کره جنوبی می‌شوند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است