کمیته ملی پارالمپیک همچنان چشم انتظار بودجه

کمیته ملی پارالمپیک همچنان چشم انتظار بودجه

2 اسفند 1396

بودجه کمیته ملی پارالمپیک با وجود جلسات متعددی که این کمیته با دیوان محاسبات، وزارت دارایی و کمیسیون فرهنگی مجلس داشت به دلیل نهایی نشدن تکلیف اساسنامه این کمیته، همچنان در خزانه دولت قرار دارد.

 

 پس از قانون انتزاع کمیته ملی المپیک از پارالمپیک و ابلاغ آن، کمیته ملی پارالمپیک امیدوار بود که شرایط بهتری از نظر بودجه داشته باشد و از بودجه مستقلی برخوردار شود. 23 میلیارد تومان بودجه‌ای بود که در قانون و برای سال جاری کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته شده بود که در ابلاغ صورت گرفته این رقم به 21 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. نکته حائز اهمیت این است که کمیته ملی پارالمپیک بودجه خود را از ابتدای سال به صورت ماهیانه و منظم دریافت می‌کرد و این امر برای مسوولان کمیته ملی پارالمپیک که اولین سال استقلال مالی خود را تجربه می‌کردند رضایت‌بخش بود. البته تا آبان ماه این کمیته 10میلیارد و دویست‌میلیون تومان اعتبارات خود را از دولت دریافت کرده است، اما از این تاریخ به بعد کمیته به خاطر عدم دریافت مابقی اعتبارات خود که چیزی حدود 11 میلیارد تومان است با مشکلات زیادی مواجه شده است. تخصیص بودجه این کمیته براساس آنچه که از سوی دیوان محاسبات به دلیل عدم تصویب اساسنامه عنوان شده است، قطع شده و تا به امروز با وجود جلسات متعددی که این کمیته با دیوان محاسبات، وزارت دارایی و کمیسیون فرهنگی مجلس داشت، کمیته ملی پارالمپیک همچنان در انتظار پرداخت مابقی اعتبارات خود از سوی دولت است. 

 

در قانون انتزاع که مهر سال گذشته ابلاغ شد، کمیته ملی پارالمپیک باید حداکثر ظرف مدت 3 ماه اساسنامه خود را تهیه و به تصویب می‌رساند. البته تهیه اساسنامه بلافاصله پس از ابلاغ قانون انتزاع در دستور کار قرار گرفت، اما هنوز مراحل تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت به کمیته ملی پارالمپیک به سرانجام نرسیده است.

 

هرچند اساسنامه بهمن‌ماه سال گذشته به هیات دولت ارسال شد، اما از آن زمان تاکنون بررسی اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک در هیات دولت نتیجه خاصی نداشت. در حالی که طبق قانون انتزاع اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک باید ظرف مدت 3 ماه از زمان ابلاغ این قانون یعنی 28 مهر سال 95 تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسید.

 

 

عدم دریافت مابقی اعتبارات کمیته ملی پارالمپیک از سوی دولت طی چند ماه اخیر سبب لغو اکثر اردوهای آماده‌سازی برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا، عدم پرداخت حقوق ورزشکاران، مربیان و حتی حقوق کارمندان این کمیته شده است. با توجه به افتخاراتی که کاروان جانبازان و معلولان تا به الان در میادین مختلف آسیایی، جهانی و پارالمپیک داشته است، قطعا مشکلات مالی ایجاد شده روند آماده‌سازی تیم‌ها را تحت شعاع قرار خواهد داد و این احتمال وجود دارد که تاثیر زیادی در عملکرد کاروان ورزشی معلولان و مدال‌آوری آنها در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشته باشد.

 

به هر صورت این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال با رفع این مشکل از سوی دیوان محاسبات و با پیگیریهای مسوولان کمیته ملی پارالمپیک، هر چه سریعتر مابقی اعتبارات باقی مانده کمیته از سوی دولت پرداخت شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است