وعده عمل نشده ایجاد پل عابرپیاده برای نابینایان کتابخانه امام علی(ع)

وعده عمل نشده ایجاد پل عابرپیاده برای نابینایان کتابخانه امام علی(ع)

7 اسفند 1396

رییس کتابخانه‌های شهرستان یزد با اشاره به عضویت 659 نابینا و کم‌بینا در بخش نابینایان کتابخانه امام علی گفت: سال‌هاست وعده ایجاد پل عابر پیاده به نابینایان داده شده در حالی که هنوز هیچ اقدامی در این زمینه ارائه نشده است .

 

«محمدمحسن رفیعی» با اشاره به عضویت 659 نابینا و کم‌بینا در بخش نابینایان کتابخانه امام علی(ع) یزد، اظهار کرد: تنها محیطی که می‌تواند بهترین عامل برای پیشرفت و رشد ذهنی نابینایان باشد، کتابخانه است به طوری که کتابخانه امام علی(ع) نیز در این راستا اقدامات مهمی انجام داده است .

 

وی اهمیت این بخش را در کتاب‌های گویا و بریل آن دانست و گفت: نابینایان به دلیل محرومیت از نعمت بینایی تنها با کتاب‌های گویا و بریل می‌توانند ارتباط برقرار کنند. البته در این بخش به قشر ناتوان و کم توان ذهنی نیز خدمات ارائه می‌شود .

 

رییس کتابخانه‌های شهرستان در مورد قشر کم سواد نابینا و کم‌بینا نیز تصریح کرد: انتشار کتاب‌های گویای سری یک و دو ویژه قشر نابینا و کم بینا برای کم‌سوادان چاپ و به نهضت سوادآموزی تحویل داده و برای ارتقای سطح سواد این قشر برنامه‌های جدیدی با نهضت سوادآموزی به طور مشترک ارئه شده است.

 

وی با اشاره به فعالیت منطقه‌ای بخش نابینایان کتابخانه امام علی(ع)، افزود: این بخش از کتابخانه امام علی(ع) در بخش برتر منطقه قرار دارد و به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان نیز خدماتی ارائه می‌دهد در حالی که به حمایت بهزیستی و شهرداری نیز نیازمند است .

 

رفیعی از بی‌توجهی شهرداری به ایجاد پل عابر پیاده روبروی کتابخانه امام علی(ع) نیز گلایه کرد و افزود: سال‌هاست وعده ایجاد پل عابر پیاده به نابینایان داده شده در حالی که هنوز هیچ اقدامی در این زمینه ارائه نشده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است