افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی و مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی در گرمسار

افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی و مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی در گرمسار

7 اسفند 1396

دو پروژه بهزیستی شهرستان گرمسار در آئینی با حضور محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، ناجی معاون سیاسی امنیتی استاندار و کاتب نماینده گرمسار و آرادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

 مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار و مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی راه ماندگار مهر در روستای فند گرمسار با حضور رئیس بهزیستی کشور افتتاح شد.

 

«محسنی بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در این آئین افتتاح از تلاش‌های دولت برای بهبود وضعیت معیشت و اشتغال نیازمندان خبر داد و گفت: مجلس و دولت در کنار هم به‌دنبال افزایش رفاه حال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند.

 

وی با تقدیر از مسئولان شهرستان گرمسار، افتتاح این دو پروژه را در راستای خدمات‌دهی به معلولان ارزیابی و تصریح کرد: اشتغال یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان است که با راه‌اندازی مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی راه ماندگار گرمسار بخشی از مشکلات معلولان گرمساری برطرف شده است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزایش دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی را از خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: باید کوشید که بعد از توانمندسازی معلولان، زمینه خروج آن‌ها از چتر حمایتی این نهاد فراهم شود.

 

«طاهری» فرماندار گرمسار با اشاره به افتتاح دو پروژه بهزیستی گرمسار گفت: مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار در زمینی به مساحت3800مترمربع و زیربنای 1200مترمربع آماده افتتاح شده است.

 

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این طرح ادامه داد: بالغ بر 10 میلیارد و 100میلیون ریال برای این مرکز نگهداری معلولین هزینه شده است.

 

فرماندار گرمسار ظرفیت مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار را 50 معلول برشمرد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 31 معلول در این مرکز نگهداری می‌شوند.

 

وی از اشتغال 15 نفر در این مرکز خبر داد و گفت: 8 نیرو به‌صورت ثابت و 7 نفر نیز به‌صورت پاره‌وقت در این مرکز کار می‌کنند.

 

طاهری به توجه ویژه دولت به نیازمندان و خصوصاً معلولین اشاره کرد و گفت: حوزه خدمات‌دهی در بخش مددجویان بهزیستی یک شاخص ویژه در دولت تدبیر و امید است.

 

فرماندار گرمسار از رئیس بهزیستی کشور خواست که زمینه تجهیز بهزیستی شهرستان گرمسار به دو  دستگاه آمبولانس ویژه اورژانس اجتماعی و مرکز فیزیوتراپی به روز را فراهم کند.

 

 دیدار و سرکشی از یک خانواده معلول، بازدید از بوم گردی ستاره کویر روستای حاجی آباد و... از دیگر برنامه‌های رئیس بهزیستی کشور در گرمسار بود که با حضور ناجی معاون سیاسی و کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان انجام شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است