۱۰۰ میلیون ندادند که هیچ؛ چک ۱۰ میلیونی هم پاس نشد!

۱۰۰ میلیون ندادند که هیچ؛ چک ۱۰ میلیونی هم پاس نشد!

13 اسفند 1396

عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان معلولان ایران با بیان اینکه بعد از ۱۰ روز متوجه عنوان جدید خود شده است، گفت: قرار بود ۱۰۰ میلیون تومان قبل از المپیک به من بدهند.

 

 زهرا نعمتی درباره انتخابش به عنوان بهترین ورزشکار تیر و کمان و اینکه چرا دیر متوجه این عنوان شده است، به رادیو تهران گفت: در مراسم افتتاحیه مسابقات تیر و کمان آمریکا که تیم ایران هم در آن حضور داشت، از افرادی که بالاترین رای را در تیر و کمان به دست آورده بودند، تقدیر شد. همانجا تندیس مرا هم داده بودند ولی مسئولان بعدا گفتند فراموش کردیم به شما اعلام کنیم! ما منتظر یک خبر بودیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است و بعد از ۱۰ روز متوجه ماجرا شدیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این تندیس و تقدیرنامه به دست شما رسیده است یا خیر؟ تاکید کرد: خیر هنوز به دستم نرسیده است. سال گذشته هم در چنین مراسمی با حمایت مردم رای آوردم و دوم شدم ولی تندیس و هدیه من هنوز در فدراسیون تیر و کمان است.

 

عضو تیم‌ملی تیراندازی با کمان بانوان در خصوص اینکه چرا تقدیرنامه ها را به وی نمی دهند؟ یادآور شد: کارمندان فدراسیون به من گفتند که جایزه شما در فدراسیون است و می توانی بیایی و آنرا  ببری. با خودم گفتم حتما این جایزه ارزشمند نیست که نمی فرستند. امسال یکی از دوستان لطف کرده و جایزه ام را در فرودگاه از دست مسئولان گرفته تا به دست من برساند.

 

 نعمتی در پاسخ به این سئوال که وضعیت پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی که برای وی درنظر گرفته شده بود به کجا رسید؟ با خنده گفت: هنوز این پول را نگرفته ام. قرار بود قبل از المپیک ریو این پول را دریافت کنم ولی بعدا فهمیدم که گویا قرار بوده است تنبیه شوم! حتی هیچ مراسم بدرقه ای هم برای حضورم در المپیک گرفته نشد. قبل از المپیک رکوردشکنی جهانی داشتم و ۱۰ میلیون تومان چک جایزه گرفتم ولی آن چک هم پاس نشد. هرچقدر هم دوستان رسانه سئوال کردند که چه اتفاقی افتاده است، هر دفعه به نوعی گفتند امکان پذیر نیست. من خودم چندبار با آقای شجاعی رئیس فدراسیون تماس گرفتم ولی جوابگو نبود. شاید ایشان شماره تلفن مرا ندارد.

 

وی یادآور شد: من حتی گاهی با یک تلفن حالم خوب می شود. وقتی رکورد جهان را جابجا می کنم و با خستگی از مسابقات بر می گردم، حتی برنامه ریزی نشده بود که در المپیک اسکان داشته باشم و با خیال راحت به پارالمپیک بروم. من بدون روانشناس به المپیک رفتم و در پارالمپیک مدال طلایم را تکرار کردم ولی حتی یک پیام تبریک از رئیس فدراسیون نداشتم. از این بابت ناراحتم. گاهی اوقات برنامه ریزی دقیق نداریم و نمی دانیم از ورزشکار چه می خواهیم. دلم نمی خواهد از شرایطم در المپیک بگویم چون خاطره بدی را در زندگی ورزشی من بر جای گذاشت.

 

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان با بیان اینکه در مسابقات المپیک ریو به همراه مربی اش مشکل لباس داشته است، گفت: من تاکنون جایی در اینباره صحبت نکردم. در المپیک ریو من تنها بودم و کسی از این قضایا خبر ندارد ولی باید بگویم آقای شجاعی رئیس فدراسیون تا روز قبل از مسابقه من، دنبال تهیه لباس همرنگ با مربی ام بود.

 

نعمتی ادامه داد: قبل از سفر به برزیل و حضور در المپیک، به دوستان در فدراسیون که در تلاش برای تهیه امکانات بودند، گفتم لباس ندارم و لباس من با مربی ام هماهنگ نیست. همان موقع گفتند مشکلی نیست و درست می شود. نایب رئیس فدراسیون گفت بروید؛ خیالتان راحت. قبل از مسابقه لباس را دست شما می رسانند اما من هنوز لباس المپیکم را نگرفته ام. مربی من مجبور شد در آن هوای گرم گرمکن بپوشد. اگر گرمکن را در می آورد اجازه نمی دادند پشت خط قرار بگیرد.

 

وی گفت: بعضی مواقع در توان یک ورزشکار نیست تمام فشارها را تحمل کند. در پارالمپیک خیلی خوب حمایت شدم و جا دارد از مسئولان تشکر کنم که نعمتی را که زخم خورده بود در آغوش گرفتند تا بتواند مدالش را تکرار کند ولی در المپیک شرایط برایم سخت بود. حتی یک همراه نداشتم. مربی من یک فرد کُره ای بود. درخواست یک کمک داده بودم تا در دهکده با یک خانم باشم ولی با من همکاری نشد. وقتی قبل از المپیک اعلام کردم آقایان فدراسیون! ممکن است شرایط سخت باشد گفتند مشکلی پیش نمی آید شما بروید ما مراقب هستیم. من فقط در خط شروع بود که مسئولان را دیدم. حتی روز مسابقه نیم ساعت با تاخیر به محل برگزاری رقابتها رسیدم.

 

عضو تیم ملی تیر و کمان معلولان درباره وضعیت فدراسیون تیر و کمان تاکید کرد: الان استرس زیادی داریم تا بدانیم مسئولیت فدراسیون به چه کسی محول می شود. از وزیر و مسئولان کمیته درخواست می کنم نظارت کنند تا شخصی رئیس شود که بتوانیم به او تکیه کنیم. وضعیت فدراسیون تیر و کمان به جایی رسیده است که الان هر بازیکن برای سفر به آمریکا ۱۵ میلیون تومان پرداخت کرده است.

 

نعمتی در پاسخ به این سئوال که آیا در این مدت به تیم ملی تیر و کمان ایران دعوت شده است؟ گفت: بعد از مسابقات المپیک، دعوت به اردو نداشتم. یکی دو بار مسئولان تیم ملی با من تماس گرفتند و گفتند که آماده باش و به شما نیاز داریم ولی رسما دعوت نشدم. اگر قرار است نعمتی از طرف فدراسیون تیر و کمان دعوت شود جلساتی گذاشته شود تا به هماهنگی خوبی برسیم. باید تعاملی بین کمیته المپیک و پارالمپیک شکل بگیرد تا زهرا نعمتی با آرامش خاطر افتخار آفرینی کند.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است