مناسب سازی معابر در سایه وجود نگاه مسئولانه امکان پذیر است

مناسب سازی معابر در سایه وجود نگاه مسئولانه امکان پذیر است

22 اسفند 1396

جلسه مناسب سازی معابر در رودسر درحالی برگزار شد که مسئولان با تأکید برجدیت بیشتر برای اجرایی شدن این طرح خواستار نگاه مسئولانه و متعهدانه مسئولان دستگاه های اجرایی به این موضوع شدند.

 

 علی وارسته  در جلسه مناسب سازی اماکن عمومی که در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مناسب سازی اماکن عمومی مستلزم عزم و اراده همگانی است.

 

وی موضوع مناسب سازی اماکن عمومی را برای همه اقشار جامعه به ویژه جامعه هدف شامل سالمندان و معلولین امری مهم و ضروری دانست و گفت : اجرا و تحقق این امر مستلزم آن است که  همه در این زمینه نگاه مسئولانه و متعهدانه داشته باشند.

 

سرپرست فرمانداری رودسر با تأکید براینکه برابری حقوق تنها متوجه قشر خاص نیست، افزود: رعایت حقوق شهروندی برای همه آحاد جامعه یکی از اولویت ها و تأکیداتی است که باید باجدیت بیشتری به آن پرداخته شود.

 

وی با اشاره به درخشش و جایگاه معلولان در عرصه های مختلف کشور به ویژه در بعد قهرمان پروری، خاطرنشان کرد : اینکه گفته می شود معلولیت محدودیت نیست یک واقعیت است زیرا به انواع مختلف در جامعه مشاهده شده معلولانی که توانسته اند با وجود برخی محدودیت ها به جایگاهی در سطح جهانی نیز دست یابند.

 

وارسته در ادامه موضوع مناسب سازی اماکن عمومی مستلزم برنامه ریزی جدی و هماهنگ  برشمرد و گفت: در این زمینه به دو رویکرد مهم دولت اعم از احیا و بهسازی بافت های فرسوده و همچنین توسعه عدالت اجتماعی است باید توجه شود.

 

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات باید پیگیری و به نتیجه منتج شود، تصریح کرد: خروجی جلسات مطابق شاخص ها و نُرم ها مشخص پیگیری شود.

 

در ادامه این جلسه رئیس اداره بهزیستی رودسر اظهار کرد: همه دستگاه ها و نهادها در موضوع مناسب سازی اماکن عمومی برای جامعه هدف باید نگاه مسئولانه و متعهدانه داشته باشند

 

مهدی قنبری با بیان اینکه اجرا و رعایت این طرح مستلزم نگاه جمعی با رویکرد فرهنگ سازی است، گفت : در زمینه اجرای درست این موضوع که ضرورتی انکارناپذیر است همه باید مشارکت کنند.

 

وی در ادامه از اجرای شش مصوبه این کمیته در راستای بهبود و ساماندهی اماکن عمومی برای جامعه هدف خبر داد و افزود: این مصوبه در برخی اداره ها اجرایی و برخی نیز در شرف اجرا است.

 

قنبری مناسب سازی اماکن عمومی را در راستای رعایت حقوق شهروندی برای همه اقشار جامعه به ویژه معلولین و سالمندان برشمرد.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است