معرفی واحد آموزش رعد و برنامه‌های آموزشی

معرفی واحد آموزش رعد و برنامه‌های آموزشی

20 فروردین 1397

محروم بودن از تحصیل و اشتغال به موجب معلولیت، بی‌عدالتی است. توان‌یابان هم دوست دارند درس بخوانند، تحصیلات عالیه داشته باشند و مهارت‌هایی چون زبان انگلیسی، کامپیوتر بیاموزند و در کلاس‌های هنری و فنی شرکت کنند. واحد آموزش مرکز رعد بر آنست تا با توجه به شرایط جسمانی افراد توان‌یاب و البته علاقه‌شان، مهارتی خاص به آنان آموزش دهد تا آن‌ها نیز بتوانند در فضایی کاملاً مناسب‌سازی شده، علاوه‌بر تقویت روحیه و عضلات خود، در راه زندگی مستقل و داشتن شغل نیز گام بردارند.

این مرکز در هر ترم به‌طور متوسط 300 کارآموز مشغول تحصیل دارد. در واقع، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با توجه به مأموریت و اهدافش جهت آموزش منجر به اشتغال توانیابان، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی را طی مراحل زیر می‌پذیرد:

1.  تماس با مؤسسه و گرفتن وقت پذیرش اولیه.

2.  حضور در مجتمع در روز و ساعت تعیین شده که معمولاً روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می‌گردد و ارائه مدارک شناسایی، پزشکی و تحصیلی.

3.  پر کردن فرم اولیه پذیرش و گرفتن اطلاعات اولیه از مراجعه کنندگان (معلولین جسمی-حرکتی).

4.  بررسی مراجعه کننده توسط کارشناسان رعد در واحدهای توانبخشی، روانشناسی، مددکاری، کارآفرینی و آموزش جهت ارزیابی وضعیت مراجعه کننده.

5.  بعد از گذراندن این 5 مرحله و پذیرش توسط کارشناسان فوق، روز بعد، جلسه شورای پذیرش با حضور مدیرعامل و کارشناسان مربوطه تشکیل می‌گردد و وضعیت مراجعه کننده از ابعاد مختلف و با توجه به شرایط و قوانین رعد توسط کارشناسان مورد تحلیل قرار می‌گیرد و روز بعد نتیجه تأیید یا عدم تأیید پذیرش به مراجعه‌کنندگان اعلام می‌گردد.

نرگس لاله، مسؤل آموزش رعد با بیان این مطلب که دروس با توجه به نیاز بازار کار طراحی شده است، به این نکته جالب توجه نیز اشاره کرد که دوره‌های آموزشی توسط کارآموزان و پیشنهادات کارشناسان اشتغال دوره‌های آموزشی انتخاب می‌شوند. سپس اساتیدی با رزومه معتبر، پس از مصاحبه برای دوره‌ها دعوت به کار می‌شوند. وی، در ادامه گفت که تقویم آموزشی و برنامه زمانی کلاس‌ها، با توجه به فضای آموزشی، زمان‌بندی مدرسان، دروس پیش نیاز و سایر موارد تدوین می‌گردد.

مسؤل آموزش مجتمع رعد، از مهارت‌هایی که می‌شود در این مرکز آموخت نام برد. به‌طور مثال، طبق گفته او، در حال حاضر، در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، کلاس‌هایی هم‌چون؛ اتوکد، طراحی وب، حسابداری، نرم افزار، تیاتر، زبان انگلیسی در سطوح مختلف، نقاشی، تعمیرات موبایل، معرق، زیورآلات، هوش هیجانی، وردپرس، شطرنج، والیبال نشسته، بوچیا و ... برای آموزش و حرفه‌آموزی توانیابان مشغول خدمات رسانی هستند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است