قهرمانی تیم قم در مسابقات گلبال جام هفته جوان

قهرمانی تیم قم در مسابقات گلبال جام هفته جوان

3 اردیبهشت 1397

قم - تیم گلبال نابینایان استان قم در بخش مردان در مسابقات سه جانبه جام هفته جوان عنوان نخست را به دست آورد.

 

رشته ورزشی گلبال مهم‌ترین رشته ورزشی نابینایان و کم بینایان محسوب می‌شود که استان قم در گذشته در این رشته یکی از تیم‌های سرآمد و موفق در سطح کشور بوده و موضوع احیای گلبال در قم پس از چند سال رکود در دستور کار قرار گرفته است.



بر این اساس، هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم در ادامه فرایند آماده سازی تیم گلبال بزرگسالان استان قم جهت حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کشور، مسابقه ۳ جانبه به مناسبت هفته جوان با حضور تیم‌های استان مرکزی و تیم گلبال کاشان در سالن شهید طاهریان قم برگزار کرد.



در این رقابت‌ها تیم‌های گلبال بهزیستی استان مرکزی و تیم هیات نابینایان کاشان رقبای تیم گلبال قم بودند که در اولین دیدار تیم اراک ۸ بر ۱۱ مقابل نماینده کاشان شکست خورد و در دومین دیدار تیم قم ۱۰ بر ۱۰ برابر  تیم کاشان به تساوی رسید.



در سومین دیدار که یکشنبه شب برگزار شد تیم قم در حالی ۱۰ بر ۶ از سد تیم اراک عبور کرد که برای قهرمانی نیاز به پیروزی با تفاضل بیش از ۳ گل داشت و در نهایت با برتری با اختلاف ۴ گل به هدف خود رسید و عنوان نخست را کسب کرد و تیم های کاشان و اراک دوم و سوم شدند.



کاظم صفری، عادل مسرور، مرتضی باقری، رضا وهبی زاده و صادقی کبیر نفراتی بودند که ترکیب تیم گلبال استان قم با حضور فرهاد آبانگاه مربی بین المللی گلبال در این رقابت‌ها به میدان رفتند. گلبال یکی از رشته‌های حاضر در بازی‌های پارا آسیایی و پارالمپیک به شمار می‌رود.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است