مدارس ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کردستان دایر می‌شود

مدارس ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کردستان دایر می‌شود

8 اردیبهشت 1397

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از راه اندازی مدارس ویژه دانش آموزان اوتیسم در دو شهر سنندج و سقز طی سال آینده خبر داد.

 

 خلیل رنجبر، در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سنجش دانش آموزان در دو سه سال اخیر با هدف جای دهی درست دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش انجام شده است.

 

وی افزود: در گذشته سازمان آموزش استثنایی از آموزش و پرورش مستقل بود که تجمیع شد و تفویض اختیارات انجام گرفت.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: سال گذشته 16 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در استان مشغول فعالیت بودند و بالغ بر 26 هزار و 145 دانش آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند.

 

وی در ادامه ذکر کرد: هفت نوع آموزش به گروه‌های کم‌توان ذهنی، ناشنوایان و کم شنوایان، نابینایان و کم بینایان، اختلالات جسمی حرکتی و اوتیسم در استان ارائه می‌شود.

 

رنجبر با اشاره به اینکه در گروه‌های هدف این سازمان بیش از 75 درصد دانش آموزان را کم‌توانان ذهنی تشکیل می دهند، بیان کرد: با توجه به غربالگری دانش آموزان اوتیسم طی دو سال گذشته در استان، سال آینده دو مدرسه برای این دانش آموزان در شهرهای سنندج و سقز دایر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ابتدا 13 نفر دانش آموز اوتیسم در استان شناسایی شدند که اکنون به بیش از 60 نفر افزایش یافته‌اند و تا سال آینده هم به بیش از 100 نفر خواهند رسید.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 21 مرکز دولتی و شش مرکز غیردولتی اختلالات یادگیری در استان به 1800 نفر خدمات ارائه می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مشاوره‌های لازم به والدین این کودکان ارائه می شود و این دانش آموزان برای ایاب و ذهاب از سرویس رایگان استفاده می کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است