سلامت روان جامعه در برنامه ششم توسعه سامان می‌یابد

سلامت روان جامعه در برنامه ششم توسعه سامان می‌یابد

20 اردیبهشت 1397

 انوشیروان محسنی بندپی  در همایش علمی کاربردی مدیران حراست بهزیستی سراسر کشور در همدان گفت: سازمان بهزیستی با برقراری یک ارتباط منطقی و تخصصی و با فرایند ها و محورهای کاری در تصمیم سازی ها اثرگذار بوده است.

 

وی بااشاره به عدم توجه و تلاش برای ارتقاء سلامت اجتماعی و روانی جامعه طی سال های گذشته افزود: اگر در گذشته به سلامت اجتماعی و روانی جامعه همچون سلامت جسمی و اقتصادی توجه می شد اکنون با مشکلات کمتری در زمینه آسیب های اجتماعی روبرو بودیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه سازمان بهزیستی کشور ۳ راهبرد و استراتژی توجه به اقدامات پیشگیرانه، اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و مشمولیت بر تمام اقدامات جامعه را سرلوحه کار خود قرارداده است، افزود: در راستای اقدامات پیشگیرانه بهزیستی تاکنون ۸۰ درصد از گروه‌های هدف مورد غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفته‌اند.

 

محسنی بند پی جلوگیری از ناشنوا شدن جامعه، غربالگری تنبلی چشم، قانون برنامه ششم توسعه و پیشگیری از معلولیت زایی، غربالگری ژنتیک ازدواج و تکامل بخشیدن به کیفیت خدمات به جامعه هدف سازمان و شناسایی به موقع را از اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد.

 

وی گفت: سازمان بهزیستی با بسیاری از سازمان‌های مطرح دنیا که دارای علوم تخصصی هستند ارتباط برقرار کرده و امیدواریم ارائه این خدمات تخصصی به جامعه هدف افزایش یابد.

 

محسنی بابیان اینکه خوشبختانه توجه و اهمیت به مقوله سلامت اجتماعی و روانی و نقش آن به عنوان محور اصلی توسعه جامعه در کشور طی دو سه سال اخیر مورد توجه قرارگرفته است، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان‌های مهم و کلیدی در تامین و ارتقای سلامت روانی- اجتماعی جامعه نقش اساسی ایفا کرده و توسعه کمی و کیفی و تسهیل دسترسی به خدمات را در دستور کار خود قرار داده است.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص قانون حمایت از حقوق افراد معلول در کشور نیز بیان کرد: آیین‌نامه مباحثی همچون مناسب‌سازی، حقوق پرستاری از معلولان، حقوق معلولان در حال نوشتن است و به‌ زودی با حمایت مجلس شورای اسلامی اجرا می‌شود.

 

وی همچنین رعایت حقوق جامعه هدف و ذی نفعان سازمان را از وظایف حراست عنوان کرد و افزود: در سازمان بهزیستی مدیران حراست، مشاورین مدیر دستگاه خود هستند که با برخورداری از اطلاعات برون و درون سازمانی و باتوجه به اینکه این اطلاعات در وهله اول در اختیار آنها قرار دارد، می توانند به فرایند تصمیم گیری درست مدیران خود کمک کنند.

 

محسنی بندپی تاکید کرد: اگر مدیران حراست بدنه سازمان را با خود همراه و اعتماد آنان را جلب کنند، اثربخشی خدمات بیشتر خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز فعالیت در بهزیستی را امری مقدس برشمرد و افزود: خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه از هر لذتی بالاتر است و رضای خداوند در کمک به دیگران است.

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی عنوان کرد: افراد معلول برای امتحان ما هستند و اگر فردی دست یک نابینا را بگیرد و ۴۰ قدم با او راه برود خدای متعال آنقدر به آن فرد حسنه می دهد که اگر کل کره زمین را طلا کند به اندازه نوک سوزن ثواب کار آن بنده نمی شود.

 

وی افزود: هرنعمتی که خدا به انسان داده زکاتی دارد و زکات آن شکر و حمایت از نیازمندان است.

 

وی مدیران و کارکنان بهزیستی را به خدمت رسانی وافر به آسیب دیدگان اعم از قشر معلولین و نیازمندان که بنابر روایات ضریر نام گرفته اند؛ توصیه کرد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است