اختصاص سالن ورزشی برای جانبازان در مراکز استان ها ضروری است

اختصاص سالن ورزشی برای جانبازان در مراکز استان ها ضروری است

23 اردیبهشت 1397

حمید علی صمیمی در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی افزود: طی سه ماه اخیر هشت استان با صدور مجوزهای لازم صاحب سالن اختصاصی شده است که امیدواریم آذربایجان غربی نیز نهمین استان کشور از این لحاظ باشد.


وی ادامه داد: بر اساس ماده 94 برنامه ششم توسعه ورزشکاران جانباز و معلول دارای ردیف بودجه ای مجزا هستند که این اعتبار باید در اختیار هیات های استانی قرار بگیرد و صرف هزینه های جاری و عمرانی شود.


صمیمی ادامه داد: فدراسیون علاوه بر حوزه قهرمانی در بخش همگانی نیز نگاه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولان دارد تا با جذب نخبه های ورزشی سهمی در کشف استعدادهای جدید از بطن علاقه مندان رشته های مختلف ورزشی داشته باشد.


وی از برگزاری بزرگترین جشنواره فرهنگی، ورزشی جانبازان و معلولان همزمان با بهمن سال جاری خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور بیش از پنج هزار ورزشکار در دهه فجر امسال به میزبانی تهران برگزار می شود.


وی آذربایجان غربی را با وجود ورزشکارانی چون سیامند رحمان، حسن جانفشان، ناصر حسن پور، سینا صفرزاده، پری مردمیدان و ساسان اسدزاده یکی از استان های پرافتخار ورزشی در عرصه های جهانی، آسیایی و بین المللی برشمرد.


مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: این اداره کل با تمام توان درصدد حمایت از هیات های ورزشی تحت پوشش و از جمله هیات جانبازان و معلولان است.


عبدالله چمن گلی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس هیات شهرستان ارومیه در تامین اعتبار و اعزام تیم ها به مسابقات مهم کشوری، ادامه داد: در صورت واگذاری هر چه سریع تر مجموعه خانه جوان ارومیه به این اداره کل، یکی از سالن های این مجموعه به هیات جانبازان و معلولان اختصاص می یابد.


رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان ارومیه نیز گفت: نبود سالن و اعتبار لازم برای اعزام تیم ها از مهمترین دغدغه های این هیات طی سه سال اخیر بوده به طوری که بسیاری از برنامه های هیات را تحت تاثیر قرار داده است.


یوسف رحیمی، برگزاری اغلب مسابقات کشوری در سه ماهه نخست سال را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: تامین اعتبار در ماه های نخست سال سخت است و فدراسیون باید برای برگزاری مسابقات کشوری در تمامی فصول سال برنامه ریزی کند.


 مجمع انتخاباتی هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و طی آن علی امان زاده با کسب 10 رای از 16 رای ماخوذه به مدت چهار سال ریاست این هیات را عهده دار شد.


هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی هم اکنون 15 رشته ورزشی را تحت پوشش دارد که از جمله آنها می توان به والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروکمان و بوچیا اشاره کرد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است