«پشتکار همواره موجب پیشرفت است»

«پشتکار همواره موجب پیشرفت است»

9 خرداد 1397
مجتبی بهجتی، در مصاحبه با روابط عمومی مجتمع رعد عنوان کرد:
 
مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، سعی دارد تا با آموزش مهارت‌های مختلف به افراد دارای معلولیت و اعطای مدرک، به این افراد در کسب جایگاه بهتر اجتماعی و به دست آوردن شغل مناسب کمک نماید.
مجتبی بهجتی، دارای مدرک کاردانی نرم‌افزار است. وی با وجود معلولیت سی پی، دست از تلاش بر نداشته و توانسته بود سطح پیشرفت‌های علمی و شغلی خود را ارتقاء بخشد.
  •  چه احساسی نسبت به شرایط جسمی‌‌ات داری؟
هیچ وقت احساس سرخوردگی و چیزی شبیه به این نداشتم. پذیرفته بودم که برخی از کارها را نمی‌توانم انجام بدهم. پس سعی کردم تلاشم را روی مواردی منعطف کنم که توانایی‌های قوی‌تری دارم؛ زیرا به این مهم رسیده بودم که «پشتکار همواره موجب پیشرفت است.»
  •  برای این‌که در زندگی‌ خود تحولی اساسی ایجاد کنی چه برنامه‌ای داشتی؟
چون تا حدودی به علم کامپیوتر آشنایی داشتم، در تلاش بودم آموزش‌های لازم را فرا بگیرم و الان بیش از ده سال است که در حوزه نرم افزار و حوزه‌های مربوطه به IT فعالیت می‌کنم. اطلاعات مرتبط با کامپیوتر را به صورت مستقل آموخته بودم. ولی متاسفانه در ایران، هر چیزی را هر قدر ماهرانه انجام دهی، اخذ مدرک نیز لازم است. از این رو، به دانشگاه رفتم تا ادامه تحصیل دهم. 
  •  چطور با رعد آشنا شدی؟
شنیده بودم که موسسه‌ای وجود دارد که آموزش رایگان به افراد دارای معلولیت می‌دهد، ثبت نام کردم تا از آموزش‌ها و امکانات آن‌جا استفاده کنم و مدرکش را بگیرم. 
  •  آیا کلاس‌های رعد توانستند توجه تو را جلب کنند و به هدفت برسی؟
بله. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، کلاس‌های مفید و بسیارخوبی دارد. این مجتمع توانست من را با اساتید خوبی آشنا کند و بخش عمده‌ای از اطلاعات مورد نیازم را به من آموزش دهد.
  •  الان به چه کاری مشغول هستی؟
در یک شرکت پزشکی مشغول فعالیت هستم. با توجه به این‌که معلولین به دلیل محدودیت‌هایی که دارند عموما نمی‌توانند به راحتی از خانه بیرون بیایند، این شرکت از طریق بستر اینترنت، راه ارتباطی بین بیمار و پزشک برقرار می‌کند.
  •  از شرایط کاری‌ رضایت داری؟
بله. در شرایط فعلی که دانشجو هم هستم، شرایط مناسبی دارد.
  •  برخورد همکاران در محیط کاری به عنوان یک شخص متفاوت چطور است؟
برخوردها عادی و بر پایه روابط متقابل است. در کل مشکل خاصی ندارم. 
  •  آینده این شغل را چطور می‌بینی؟
ما در آینده می‌خواهیم علاوه‌بر حوزه افراد دارای معلولیت در حوزه افراد غیرمعلول هم برنامه ارتباط اینترنتی بین بیمار و پزشک را پیاده کنیم. شاید حتی بتوانیم در سطح کشور هم آن را عملی کنیم. در حال حاضر بزرگ‌ترین هدف من همین است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است