آمار معلولان ذهنی در آذربایجان شرقی روبه افزایش است

آمار معلولان ذهنی در آذربایجان شرقی روبه افزایش است

2 مرداد 1397

 محسن ارشدزاده: آذربایجان شرقی ۱۶۰ هزار معلول دارد و ۶۲ هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حق بیمه سهم کارفرمایی از اعتبارات بهزیستی آذربایجان شرقی پرداخت کرده ایم و با پرداخت این رقم ۹۱۲ معلول را تحت پوشش بیمه کارفرمایی ی خویش فرمایی قرار داده ایم.

 

ارشدزاده در ادامه بابیان اینکه آمار معلولان معلولیت ذهنی در آذربایجان شرقی نسبت به سایر معلولیت ها بیشتر است، گفت: عوامل معلولیت ذهنی عمدتاً مادرزادی و ژنتیکی است که به طور رتبه بندی معلولان آذربایجان شرقی از معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی و حسی، بینایی و شنوایی از این نوع معلولیت ها رنج می برند.

 

وی تصریح کرد: معلولان در بحث اشتغال بیش از سه برابر افراد عادی مشکل دارند این در حالی است معلولان به لحاظ شرایطی که دارند در کاریابی مشکلاتی را تحمل می کنند و از طرفی کارفرمایان رغبت چندانی هم به بکارگیری معلولان نشان نمی دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۲۱۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی جهت اشتغال به واحدهای غیردولتی معرفی شده اند، گفت: واحدهایی که به ازای اشتغال معلولان قصد دریافت تسهیلات دارند ما از آنها تضمین هایی می گیریم و این تضمین ها شامل تعهد ۵ ساله برای اشتغال پایدار و پرداخت حق بیمه است.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است