اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نیازمند روشن گری است

اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نیازمند روشن گری است

6 مرداد 1397

 فرانک قدسی  در همایش استانی هم اندیشی سمن های حوزه معلولیت در شهرستان قروه که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد سه مسئله اساسی خلاء قانون، ضعف قانون و اجرا نشدن قانون وجود دارد که مانع تحقق اهداف مدنظر است.

 

به گفته وی در بسیاری مواقع خلاء قانونی مانع پیشرفت در کار است چرا که آسیب دیده می شود اما از دیدگاه قانون کاری نمی توان کرد و فرآیندهای اداری هم در این حوزه نفوذ می کنند لذا در برابر این معضل باید طلب قانون کرد.

 

قدسی به گزینه ضعف قانون اشاره کرد و افزود: اما در جاهایی ضعف قانون وجود دارد. یعنی اینکه قانون برای خیلی از افراد شفاف و روشن نیست و ساز و کار اجرایی در آن مشخص نشده است و باید این ضعف برطرف شود.

 

وی گزینه سوم را در اجرا نشدن قانون دانست و گفت: این مورد بسیار حیاتی است چرا که قانون وجود دارد اما تا زمانی که به اجرا و عمل نرسد نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

 

قدسی با اشاره به اینکه ساز و کار اجرای قانون در روشن گری برای همه عوامل مرتبط است، تصریح کرد: روشن گری و آگاه سازی هم برای معلولان و هم مسئولان ضروری بوده و باید دانست اگر قانون حمایتی تصویب شده بدین معنی است که مسئولان قصد کار دارند.

 

این مقام مسئول همچنین خواستار تغییر ادبیات در مطالبات شد و بیان کرد: همدلی و همراهی جزو وظایف ذاتی سمن ها بوده و لازم است این گونه اتاق فکرها برای دسترسی به مطالبات معلولان استمرار داشته باشد.   

 

فرانک قدسی  در خصوص اعتراض معلولان انجمن باران نسبت به مناسب سازی غیر استاندارد در قروه، عنوان کرد: تمامی مسایلی که مستندات آن نشان می دهد غیر استاندارد و نادرست کار شده، قابل پیگیری بوده و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

به گفته وی هرگونه مشکلی در حوزه مناسب سازی چه در محیط شهری و چه در مکان های عمومی وجود داشته باشد و تأیید شود نه تنها افراد مرتبط باید پاسخ گو باشند بلکه هرگونه دوباره کاری که صورت گیرد مشمول جریمه خواهد بود.   

 

همچنین تلاش برای ایجاد تعاملات بهتر در کنار آگاهی بخشی جامعه هدف و عوامل مرتبط، تعیین ساز و کارهای لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و استفاده از مشاوران معلول در نشست های مربوط از دیگر مواردی بودند که مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان به آن ها اشاره کرد. 

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است