واکنش کمیته ملی پارالمپیک به دوپینگ ملی‌پوش وزنه برداری

واکنش کمیته ملی پارالمپیک به دوپینگ ملی‌پوش وزنه برداری

10 مرداد 1397

مسوول کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از وزنه‌برداران در بازیهای پاراآسیایی جوانان گفت: هنوز هیچ گزارشی از سوی IPC مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار و یا میزان محرومیت او به ما گزارش نشده است اما کنفدراسیون آسیایی این موضوع را اعلام کرده است.

 

 فرزین نوری یکی از وزنه‌برداران دسته 72 کیلوگرم است که سال گذشته در بازیهای پاراآسیایی جوانان در امارات موفق به کسب مدال نقره شد اما روز گذشته رسانه های بین المللی اعلام کردند تست دوپینگ این وزنه‌بردار جوان از سوی کمیته پارالمپیک آسیا (APC) به دلیل مصرف ماده استروئید، مثبت شده است.

 

چابکی مسوول کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به این موضوع و میزان محرومیت او گفت: هنوز هیچ گزارش قطعی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار جوان در بازیهای پاراآسیایی جوانان و میزان محرومیت او به کمیته ملی پارالمپیک اعلام نشده است و ما نیز طی نامه‌ای که از سوی APC دریافت کردیم، در جریان دوپینگ این ورزشکار قرار گرفتیم.

 

وی افزود: زمانی دوپینگ این ورزشکار از نظر ما قطعی است که گزارش IPC را درباره مثبت اعلام شدن دوپینگ این ورزشکار و میزان محرومیتش دریافت کنیم. بنابراین تا زمانی که حکم قطعی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک به دست ما نرسد، ما نیز نمی‌توانیم این مساله را رسانه‌ای و میزان محرومیتش را اعلام کنیم. البته چون نمونه A این ورزشکار از سوی کمیته پارالمپیک آسیا مثبت اعلام شده است، این ورزشکار تا اعلام رای قطعی از سوی IPC و وادا در جهت دفاع از خود و کاهش میزان محرومیتش حق اعتراض دارد.

 

چابکی در پایان پیرامون این پرسش که تصور می‌کنید محرومیت این ورزشکار در صورت مثبت اعلام شدن تست دوپینگش از سوی IPC به چه میزانی خواهد بود، گفت: میزان محرومیت این ورزشکار بستگی به ماده مصرفی این ورزشکار دارد که در این زمینه نیز تا زمانی که IPC گزارش نهایی دوپینگ این وزنه‌بردار را اعلام نکند، حق اظهارنظر نداریم. البته براساس قوانین، میزان محرومیت دوپینگ 4 سال است که باید ببینم نظر IPC در این زمینه چیست؟

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است