عصفوری: دوچرخه‌سواران معلول برای پاراآسیایی مشکل تجهیزات دارند

عصفوری: دوچرخه‌سواران معلول برای پاراآسیایی مشکل تجهیزات دارند

14 مرداد 1397

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان از حضور ۵ دوچرخه‌سوار اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در هر دو رشته پیست و جاده خبر داد و گفت: اگر مشکل تجهیزات حل شود، در هر دو رشته جاده و پیست امید کسب مدال داریم.

 

فرهاد عصفوری : پیش از این قرار بود تیم دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان تنها در رشته پیست در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شرکت کنند، اما با مکاتباتی که کشورهای شرکت‌کننده با مسوولان برگزار کننده بازیهای پاراآسیایی برای اضافه شدن رشته جاده به این بازیها داشتند، در نهایت کشور میزبان موافقت کرد که معلولان هم در رشته پیست و هم جاده در بازیهای پاراآسیایی حضور داشته باشند.

 

وی گفت: با توجه به گرانی تجهیزات، قطعات دوچرخه‌ و مشکلات ارزی که وجود دارد، در حال حاضر امکان خرید دوچرخه و حتی قطعات آن امکانپذیر نیست. به طوری که قیمت طوقه دوچرخه در برهه کنونی ۵۰ میلیون تومان و قیمت خرید یک دوچرخه چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان است که امکان تهیه آن در شرایط کنونی وجود ندارد.

 

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان تصریح کرد: اکثر دوچرخه‌های معلولان و نابینایان و کم‌بینایان قدیمی است و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. البته چون تجهیزات و وسایل دوچرخه جزو اقلام تحریمی است، امکان خرید دوچرخه‌های باکیفیت و استاندارد در شرایط کنونی وجود ندارد. اما امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند تا در جاکارتا بتوانیم در هر دو رشته پیست و جاده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

عصفوری در پاسخ به این پرسش که با وجود تمام مشکلاتی که از نظر تجهیزات و وسایل دوچرخه دارید، شرایط را در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا چگونه می‌بینید، گفت: برای رفع این مشکل سعی داریم با فدراسیون دوچرخه‌سواری هماهنگی انجام دهیم که در صورت امکان برخی از تجهیزات و اقلام خود را به صورت امانت بعد از بازیهای آسیایی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در فرصتی که تا بازیهای پاراآسیایی داریم، مشکل خود را از نظر دوچرخه مرتفع کنیم و با امکانات بهتری در بازیهای پاراآسیایی شرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی تیم دوچرخه‌سواری برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی ۴ مرحله اردو پیش‌بینی کردیم که اول در زنجان برگزار شد، مرحله دوم از اوایل مرداد در تبریز آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت و مرحله سوم از یکم تا ۲۵ شهریور در مشهد و مرحله پایانی در تهران برگزار خواهد شد. چون امتیازات بازیهای پاراآسیایی برای کسب سهمیه ۲۰۲۰ توکیو محاسبه‌ می‌شود، تلاش ما بر این است که بتوانیم در هر دو رشته عملکرد موفقی داشته باشیم و در سکو قرار بگیریم تا شرایط خوبی را برای کسب سهمیه داشته باشیم.

 

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان از بهرام سلیمانی (کلاس C۲ از فارس)، مهدی محمدی (کلاس C۴ از زنجان)، صابر رحیم‌پور (کلاس C۵ از گیلان) در بخش معلولان و از سینا امیر علایی (دوچرخه‌سوار جلوران از زنجان ) و طاهر مقدم (دوچرخه‌سوار کم‌بینای عقب‌ران از زنجان) به عنوان ۵ دوچرخه‌سوار اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا نام برد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است