خطر محرومیت در کمین فدراسیون نابینایان/نابینایی که رانندگی می‌کند

خطر محرومیت در کمین فدراسیون نابینایان/نابینایی که رانندگی می‌کند

14 مرداد 1397

نوید فرخزادی  ضمن بیان مطلب فوق  گفت: دو سال است که هفت جودوکار نابینا و کم بینا برای حضور در بازیهای پاراآسیایی تمرین می کنند. حالا که نزدیک اعزام شده، چرا و با کدام دلیل منطقی باید دو عضو تیم ملی که شرایط لازم را نیز ندارند به جای کسی که مدتهاست تمرین کرده، به تیم اضافه شود. 

 

وی افزود: وحید نوری و علیرضا خجسته دو سال است که عضو تیم ملی هستند، چگونه است که به عنوان کم بینا به تیم اضافه شده اند. طبق قانون هیچ وسیله کمکی یا توانبخشی نباید مانع ضعف شود، در حالی که این دو جودوکار با عینک حتی رانندگی هم می کنند. وحید نوری حتی سربازی هم رفته و با این شرایط معاف از رزم هم نشده، آقایان مسئول باید پاسخگو باشند.

 

این کارشناس ورزشی در پاسخ به کلاس بندی شدن این دو جودوکار هم گفت: در گذشته چنین بود که با حضور خود جودوکار قبل از مسابقات کار کلاس بندی انجام می شد، ولی اکنون چنین نیست. پرونده به کمیته سه نفری ارجاع می شود. این کمیته از دو پزشک فرانسوی و روسی و یک پزشک ایرانی تشکیل شده که روابط خاص آنها باعث شده بتوانیم چنین کلاس بندی دریافت کنیم. 

 

فرخزادی افزود: یک اصل در بین همه نابینایان وجود دارد و آن هم زخمی بودن ساق پاست، یعنی همه نابینایان به دلیل شرایط خود حتی اگر با عصای سفید هم راه بروند در برخورد با اولین پله یا مانع ساق پایشان زخم می شود. سئوال من اینجاست ورزشکاری که با ماشین شخصی به محل تمرین می آید آیا ساق پای زخمی دارد یا خیر؟

 

وی افزود: مهدی برجلو برای وزن ۷۳- کیلوگرم تمرین می کرد، اول با یک انتخابی ساختگی او را خط زدند و سپس با عباس نژاد چنین برخوردی کردند تا خجسته جایگزین شود. دید در جودو خیلی مهم است و جودوکاری که دید کامل دارد چگونه می تواند در شرایطی برابر با جودوکار نابینا یا کم بینا مبارزه کند؟

 

کارشناس ورزش نابینایان با بیان اینکه با چنین رفتارهایی انگیزه در بین ورزشکاران این بخش از بین رفته اظهار داشت: مسئول انجمن ۲۰ سال است که این سمت را دارد و فقط پای اعزام ها پیدایش می شود. سرمربی تیم نابینایان سالها سرمربی تیم ملی بوده و انگیزه ای برای کار در این بخش ندارد. آقایان با این کارها می خواهند دوباره به فدراسیون جودو بازگردند. 

 

فرخزادی در پایان گفت: به همه مسئولان ورزش کشور هشدار می دهم این دو جودوکار به لحاظ قانونی شرایط حضور در تیم ملی نابینایان و کم بینایان را ندارند و اگر در مسابقات شرکت کرده و مسئولان متوجه شوند، فدراسیون ورزش نابینایان دچار محرومیت خواهد شد. مدال گرفتن با چه قیمتی؟؟

 

 فدراسیون ورزش نابینایان هفته گذشته اسامی جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی را اعلام کرد که نام وحید نوری و علیرضا خجسته دو عضو تیم ملی نیز در بین آنها دیده می شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است