کاروان قدرتمندی به بازی‌های آسیایی ناشنوایان اعزام می‌شود

کاروان قدرتمندی به بازی‌های آسیایی ناشنوایان اعزام می‌شود

14 مرداد 1397

مصطفی کریمی  با اشاره به برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در 17رشته ورزشی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور با هدف شناخت نخبگان هر رشته، مقدمه ای برای آماده سازی تیم های ملی برای حضور قدرتمند در بازی های آسیایی 2019 ناشنوایان است.


افزود: بر اساس تقویم سال 97 رقابت های قهرمانی کشور، ناشنوایان در رشته های مختلف با حضور کمیته فنی و کادر فنی تیم های ملی برگزار می شود و اردوهای انتخابی و آماده سازی تیم های ملی از فروردین 98 در تمامی رشته های اعزامی به بازی های آسیایی آغاز می شود.


وی ادامه داد: در بازی های آسیایی 2015 ناشنوایان در تایلند، ایران در 11 رشته در رقابت ها شرکت کرده بود و بعد از کشورهای ژاپن، چین و کره جنوبی عنوان چهارم را بدست آورد اما ما در تلاشیم برای سال 2019 با افزودن 2 رشته کشتی فرنگی و آزاد در 13 رشته راهی این رقابت ها شده و جایگاه خود را در آسیا ارتقا بخشیم.


کریمی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای ناشنوایان ایران در کشتی آزاد و فرنگی، فدراسیون جهانی ناشنوایان و کشور میزبان بازی های 2019 را برای گنجاندن رشته کشتی در رشته های ورزشی این رقابت ها تحت فشار قرار دادیم و امیدواریم این پیشنهاد پذیرفته و اجرایی شود.


رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت: اواخر سال جاری مسابقات جهانی تیراندازی در کشور قبرس برگزار خواهد شد که برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده ایم تا علاوه بر شانس کسب مدال، ملی پوشان بتوانند برای بازی های آسیایی 2019 هنگ کنگ خود را آماده کرده و این رقابت ها نقش تدارکاتی برای آنها پیدا کند.


به گفته کریمی، این امکان وجود دارد که این رقابت ها به دلیل نرسیدن تعداد کشورهای شرکت کننده به حد نصاب لازم، برگزار نشود.


وی با اشاره به مسابقات جهانی کشتی به میزبانی روسیه نیز گفت: در حاشیه این رقابت ها تفاهم نامه هایی بین ایران و فدراسیون های ورزش ناشنوایان در ترکیه و روسیه به امضا رسید که براساس آن اردوهای مشترکی در ایران یا هر یک از این کشورها برگزار شود.


کریمی ادامه داد: همچنین انجمن های ورزشی فدراسیون ناشنوایان آمادگی دارند در برخی رشته های ورزشی همچون فوتبال، فوتسال، والیبال، دوومیدانی، کاراته و جودو که شانس کسب مدال در بازی های آسیایی را دارند، اردوی تدارکاتی برگزار کنند.



** پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان بدهی فدراسیون ناشنوایان
رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت: خوشبختانه مشکل مالی نداریم زیرا انجمن های رشته های مختلف این فدراسیون فعالیت خوبی در جذب حامیان مالی دارند؛ در 18 ماه گذشته که تصدی این فدراسیون را در اختیار دارم بدهی یک میلیارد و 400 میلیونی فدراسیون مربوط به دوره مدیریت قبلی را پرداخت کردیم.


به گفته وی، فدراسیون ورزش های ناشنوایان، طی ماه های گذشته در جهت توسعه ورزش ناشنوایان در سایر استان ها مبلغ یک صد میلیون تومان جدا از اعتبار سالانه، بین هیات ها توزیع کرده است.


کریمی درباره پرداخت حقوق به ورزشکاران هم گفت: انجمن ها با توجه به میزان اعتباری که جذب می کنند حقوقی به ورزشکاران پرداخت می کنند که به طور قطع هنوز کافی نیست.


وی در خصوص درخواست ورزشکاران ناشنوا برای افزایش پاداش قهرمانان المپیک و بازی های آسیایی نیز افزود: چند تن از اعضا هیات رئیسه فدراسیون از نمایندگان مجلس هستند و موضوع افزایش پاداش قهرمانان ناشنوا را از طریق نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنند؛ ما امیدواریم رایزنی ها و مذاکرات در این خصوص به نتیجه برسد و ورزشکاران ناشنوا همچون سایر ورزشکاران پاداش مناسب دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد: البته در این خصوص جلسه ای با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داشته ایم و شرایط نامناسب مالی این ورزشکاران در قالب گزارشی را به وی اعلام کرده ایم.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است