مناسب‌سازی نکردن معابر برای ویلچرنشینان جرم است

مناسب‌سازی نکردن معابر برای ویلچرنشینان جرم است

7 شهریور 1397

مدیرعامل انجمن آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: مناسب‌سازی نکردن معابر برای ویلچرنشینان جرم است و بهزیستی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود پیدا کند.

 

غلامرضا پسته‌ای  با اشاره به اقدامات مناسب‌سازی اخیری که در شهر اصفهان انجام شده است اظهار کرد: آنچه این روزها و در ماه‌های اخیر در رابطه با مناسب‌ُسازی معابر در شهر اصفهان انجام شد، اصولی و دارای استانداردهای بین المللی است.

 

وی ادامه داد: البته برخی از رمپ‌ها از گذشته باقی مانده و مشکلاتی دارد. برای مثال برخی از رمپ‌ها لبه‌هایی دارد که تردد را برای ویلچرنشین قدری سخت می‌کند و باید اصلاح شوند. 

 

مدیر انجمن آسیب نخاعی استان اصفهان افزود: تا سال گذشته که هنوز قانون حمایت از معلولین تصویب نشده بود، مناسب‌سازی نکردن معابر برای ویلچرنشینان و گروه‌های توانخواه جرم محسوب نمی‌شد. اما امروز مناسب نبودن معابر جرم به حساب می‌آبد.

 

پسته‌ای گفت: بنابر قانون جدید سازمان بهزیستی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم از ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌هایی که برای ویلچرنشینان مناسب نیستند شکایت کند و جزایی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: با این قانون اگر در بخشی کم‌کاری صورت می‌گیرد مقصر بهزیستی است و باید با ورود و مکاتبه با ادارات و سازمان‌ها، آن‌ها را به سمت مناسب‌سازی سوق بدهد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است