اکبر خانی مربی کارگاه آموزش موبایل؛

اکبر خانی مربی کارگاه آموزش موبایل؛

من هم فکر می کنم می‌شود بهتر باشیم

20 شهریور 1397

ظاهری آراسته و متین دارد با اخلاقش سرشار از مهربانی و نجابت. اکبرخانی چند سالی است که به مجتمع رعد می آید تا آموخته‌هایش را به کارآموزان جویای شغل آموزش بدهد، بلکه از این راه  آن‌ها هم بتوانند برای داشتن شغل مهارتی کسب نمایند.

با ایشان گفتگویی صمیمانه داشتیم؛ این مربی جوان و پر نشاط و قهرمان ملی کشورمان در رشته والیبال نشسته با وجود جوانی و محدودیتهای جسمانی، توانسته است دو رشته را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرد و در حال حاضر مسئولیت مربیگری تعمیرات موبایل و والیبال نشسته در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد را بر عهده دارد.

 

  • آقای خانی با مجتمع رعد چطور آشنا شدید؟ 

تقریبا سال ۷۸ و ۷۹ ، از طریق یکی از دوستانم با رعد آشنا شدم و در اینجا کلاس‌های مربوط به ماشین نویسی و ویندوز و برنامه‌های آموزشی آن زمان را ثبت نام کردم و به عنوان کارآموز مشغول آموزش شدم. اما آن زمان، در حال تحصیل بودم و زیاد نمی‌توانستم در کلاس‌ها شرکت کنم.

  • شما با چه هدفی به رعد آمدید؟

اول برای یاد گرفتن کامپیوتر و اینکه از طریق آن برای شغل آینده‌ام آماده بشوم ؛ می‌خواستم نقشه کشی ساختمان بخوانم. الان هم برای تدریس تعمیرات موبایل و والیبال نشسته به رعد می‌آیم.

 تعمیرات موبایل را در آموزشگاه‌های آزاد یاد گرفتم. دوست داشتم، بچه‌هایی را که همنوع خودم هستند این را یاد بگیرند چون می‌توانند در این رشته موفق باشند و برایشان منبع درآمد خوبی باشد.

  • هیچ وقت به این فکر کرده بودید که تصمیم شما برای این که یک نقشه کش ساختمان بشوید به سمت تعمیر موبایل تغییر کند؟

امروزه نقشه کشی ساختمان با سیستم قدیم و جدید تحول پیدا کرده بود و من هر دو را یاد گرفته بودم.  چند جا برای کار رفتم ولی متاسفانه موفق نشدم در این رشته شغلی پیدا کنم. بعد به مبحث موبایل علاقه پیدا کردم و پس از کسب مهارت، در این رشته مشغول به فعالیت شدم. هم به برای تدریس و هم به صورت آزاد در مغازه و همکاری با شرکت‌ها.

  • وقتی با محیط رعد و بچه‌ها آشنا شدید چه حسی داشتید؟

آن زمان وقتی برای اولین بار با مجتمع رعد آشنا شدم برایم جالب بود. آشنا شدن با همنوعان در محیطی شاد. دیدن آن‌ها برای من هم انگیزه ایجاد می‌کرد. حسی که حالا به عنوان مدرس دارم با یاد دادن و آموزش به بچه‌ها حس خوبی به من منتقل می‌کند و معتقدم بچه ها با این کارگاه آموزش موبایل می‌توانند مشغول به کار بشوند. تعمیرات موبایل مثل مکانیکی است. هرجا که ماشینی باشد می‌تواند روزی‌اش را به دست بیاورد. موبایل هم الان دست عموم مردم است.

  • چطور به تعمیرات موبایل علاقه پیدا کردید؟

خیلی اتفاقی. من از بچگی به کارهای فنی علاقه داشتم. وقتی کوچکتر بودم ضبط خانه را خراب می‌کردم یا پیچ گوشتی دست می‌گرفتم. این شد که زمانی که تقریبا بیکاری زیاد شده بود، گفتم بهتر است؛ یک رشته نو یاد بگیرم. پس به سمت تعمیرات موبایل آمدم.

  • استقبال کارآموزان رعد از این کلاس چطور بود؟

معمولا اوایل کار استقبال از رشته های جدید کم است. اما بعدها با توجه به ارتباط خوبی که با بچه‌ها برقرار کردم به خصوص بچه‌هایی که مثل خودم کنجکاو بودند و به مسائل فنی علاقه داشتند بیشتر جذب شدند. خوشبختانه پذیرش آموزش موبایل در بین بچه‌ها خوب بود. الان ۲ نفر از کارآموزان به صورت کامل این شغل را دارند و بقیه به صورت نسبی به این کار مشغول هستند.

  • چطور شد که به سمت ورزش گرایش پیدا کردید؟

به سمت ورزش آمدن من، از همان ورود به مجتمع رعد آغاز شد. همان سال ۷۸ و ۷۹ که آمدم، بچه‌هایی که از من زودتر وارد شده بودند و سنشان هم از من بالاتر بود در رشته‌های ورزشی معلولان شرکت داشتند. با توجه به شرایط جسمی ام، دوستانم من را به سمت والیبال نشسته سوق دادند که از همان موقع این رشته را دنبال و تمرین کردم و در کنار کار کردن بحث ورزش را از همان سال‌ها جدی گرفتم.

  • ارتباط شما با کارآموزان چطور است؟

چون این مجموعه را دوست داشتم و هدفم این بود که در چنین جایی آموزش بدهم ارتباط خوبی دارم. (بچه‌ها هم میگن خیلی صبوری و خیلی دل سوزی)، من خیلی دیر عصبانی می‌شوم و دیدم نسبت به بچه‌ها مثبت است.

  • در رعد کلاس‌های ورزشی تا چه حد جدی گرفته می‌شود؟

چون مجتمع رعد یک مجموعه آموزشی در زمینه فنی و حرفه‌ای است بحث ورزش با توجه به شرایط ساختمان و سالن ورزشی که خیلی هم مجهز نمی‌باشد، جدی نیست. اما می‌شود به این موضوع بیشتر بها داد و مثل تیم بوچیا که الان یک تیم خوب و منسجمی شده و در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور شرکت دارد و بازیکنان خوبی تربیت کرده است، من هم فکر می کنم می‌شود بهتر باشیم.

  • به نظر شما برای بهتر شدن سطح کیفی کلاس‌های ورزشی در رعد چه عواملی موثر است و باید چه کارکرد؟

مهمترین موضوع نیروی انسانی در این زمینه است که خوشبختانه در رعد بچه‌ها با شرایط مختلف حضور دارند. این موضوع اگر جدی گرفته شود، به خصوص  رشته‌های ورزشی که کم هزینه هستند را در اینجا گسترش دهیم، نتایج خوبی می‌گیریم. از طرف مدیریت در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی شده که این کار انجام‌ شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است