کارگاه "توانبخشی مبتنی بر فرد" در مجتمع رعد برگزار شد

کارگاه "توانبخشی مبتنی بر فرد" در مجتمع رعد برگزار شد

13 شهریور 1397
کارگاه «آی.پی.اس» یا «توانبخشی مبتنی بر فرد» با هدف  آموزش  افراد دارای معلولیت روان در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ کارگاه آموزشی "توانبخشی مبتنی بر فرد" (IPS) توسط منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، دکتر مریم رسولیان روان پزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یاسمن متقی پور روان شناس و مدرس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مریم طباطبایی روان پزشک و مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجتمع رعد برگزار شد.
در این کارگاه که به مدت سه روز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان روزبه ادامه داشت، منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد آموزش های تخصصی مرتبط با «توان بخشی مبتنی بر فرد»، دکتر مریم رسولیان آموزش های در رابطه با جدیدترین نظریه های آسیب شناسی و مدل آسیب پذیری- استرس را تدریس کردند.
همچنین دکتر متقی پور و دکتر طباطبایی شیوه مصاحبه صحیح برای همیاران شغلی،  نحوه شرح و حال نویسی و مهارت حل مساله را به شرکت کنندگان آموزش دادند.
منصوره پناهی بنیانگذار روش اشتغال حمایت شده در ایران در رابطه با اهمیت اشتغال بیماران روان پزشکی گفت: «متاسفانه بیماران دارای معلولیت روان در جامعه ما طرد می شوند که همین مساله احتمال بروز بیماری آن ها را بالا می برد.»
وی افزود: از اهداف روش "توان بخشی مبتنی بر فرد" تاکید بر بازتوانی و برچسب زدایی از این بیماران است تا آنها بتوانند به طور عادی در جامعه به کار و فعالیت بپردازند. با این روش فرد به خودباوری می رسد. البته مراکزی که به این افراد خدمات می دهند باید در نگرش ها و ساختار کاری خود تغییراتی ایجاد کنند. همچنین در نگاه کلان جامعه باید برای مشارکت هر چه بیشتر افراد نگرش های جدیدی داشته باشیم تا بستر مشارکت و بازگشت این بیماران به جامعه شکل بگیرد و زمینه داشتن یک زندگی با کیفیت به عنوان حق شهروندی برای همه افراد جامعه ایجاد شود.
گفتنی است که برگزاری این دوره ها در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد ادامه خواهد داشت و قرار است به زودی تعدادی از بیماران روان پزشکی پس از گذراندن دوره توان بخشی مبتنی بر فرد به کار و فعالیت در جامعه مشغول شوند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است