دانش آکادمیک در حوزه معلولان وجود ندارد

دانش آکادمیک در حوزه معلولان وجود ندارد

24 مهر 1397

 «مجید قدمی» به مناسبت یازدهمین بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک افزود: تا زمانی که رشته تخصصی در حوزه تربیت بدنی معلولان نداشته باشیم، مشکلات این چنینی در این حوزه بر طرف نخواهد شد و هفته پارالمپیک بهانه ای است تا به طور جدی تر وارد این حوزه شویم.


وی هدف از برگزاری هفته پارالمپیک را ایجاد فضای نشاط و خودباوری بیان کرد و گفت: در کنار آن ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی معلولان افزایش خواهد یافت و از طرفی جامعه نیز از ورزشکاران معلول و جانباز که در عرصه های بین المللی و جهانی موفق ظاهر می شوند، شناخت بیشتری پیدا می کنند.


رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور خاطر نشان کرد: اکنون هزار و 570 مدارس استثنایی در کشور وجود دارد و تلاش می کنیم تا محتوای آموزشی را در این مدارس تخصصی تر و با توجه به شرایط معلولان برگزار کنیم.


قدمی اضافه کرد: آموزش و پرورش مدارس استثنایی با هم سو شدن کمیته ملی پارالمپیک، تلاش می کند برنامه های خوبی را برای این قشر اجرا کند.


وی گفت: اگر قرار بود برنامه های مربوط به حوزه معلولان را در مدارس به تنهایی برگزار کنیم باید 100 میلیارد ریال هزینه می کردیم. اما اکنون بین مدارس آموزش و پرورش استثنایی با کمیته پارالمپیک، هماهنگی خوبی برقرار شده است.


رییس ستاد هفته پارالمپیک اظهار داشت: برای 31 استان کشور، مدرس ویژه معلولان تربیت می کنیم و در کنار آنها برای هر رشته، مربی تخصصی نیز تربیت خواهیم کرد.


قدمی در باره استعدادیابی معلولان سراسر کشور نیز گفت: با توجه به کاهش جانبازان، تلاش داریم با استعدادیابی معلولان رده های سنی، 12تا 15 سال، الگوی خوبی را در رشته های مختلف شناسایی و معرفی کنیم.


وی ویژگی برنامه های این دوره را نسبت به دوره های گذشته در افزایش مشارکت معلولان و جانبازان از 52 هزار به 62 هزار نفر، جهت گیری آموزش تخصصی و مشارکت سازمان های مختلف دانست.


قدمی ادامه داد: جایگاه سومی ایران در پاراآسیایی جاکارتا باعث شد تا دستگاههای مختلفی، مشارکت چند برابری در این زمینه داشته باشند.


رییس ستاد هفته پارالمپیک در مورد اعتبارات هفته پارالمپیک نیز گفت: این کمیته بین 50 تا 150 میلیون ریال برای هر استان در نظر گرفته که در مجموع بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای این مراسم برآورد شده است.


هفته پارالمپیک از امروز (سه شنبه) 24 مهر در تهران و سایر استان های کشور با نام گذاری روز «آموزش و عصای سفید» آغاز شد و 30مهر با برپایی مراسم ویژه روز ملی پارالمپیک با حضور مسوولان و قهرمانان مدال آور پاراآسیایی جاکارتا در برج میلاد تهران پایان می یابد.


در این هفته، از خانواده های شهیدان به ویژه شهدای ورزشکار معلول استان های کشور و زنان قهرمان ورزشکار پارالمپیک تجلیل خواهد شد.

 

همچنین در طول این هفته، نمایشگاه های مختلفی در ارتباط با جنبش پارالمپیک و قهرمانان مدال آور جانباز و معلول با مشارکت حامیان و سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور برپا می شود.
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است