75  اثر هنرمندان توان‌یاب ایرانی در راه ژاپن

75  اثر هنرمندان توان‌یاب ایرانی در راه ژاپن

3 آذر 1397

 400 اثر از هنرمندان نقاش و خوشنویس دارای معلولیت برای ارسال به نمایشگاه پاراآرت ژاپن 2019 داوری شد.

به گزارش روابط‌‌عمومی مجتمع رعد؛ 400 اثر از هنرمندان نقاش و خوشنویس با حضور 5 نفر از اساتید هنرهای تجسمی کشور صدیقه اکبری، کیان وطن، بابک یاقوتی، کوروش قاضی مراد و زهرا حیدری داوری و در نهایت 75 اثر برای راهیابی به نمایشگاه پاراآرت انتخاب شدند.

تصویر آثار منتخب به همراه اطلاعات اثر هنری و رزومه صاحب اثر برای راهیابی به بخش پایانی نمایشگاه پاراآرت به دبیرخانه مرکزی نمایشگاه در ژاپن ارسال شده است. این دبیرخانه برای دریافت اصل آثار، اسامی هنرمندان منتخب را تا پایان آذرماه به مجتمع رعد اعلام خواهد کرد.

بر پایه این گزارش بیش از یکصد نفر از هنرمندان نقاش و خوشنویس از سراسر کشور از جمله استان‌های تهران، خوزستان، البرز، مرکزی و ... آثار خود را برای داوری به دبیرخانه پاراآرت در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به عنوان نماینده برگزارکننده این مسابقه در ایران ارسال کردند.

مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت ژاپن در سال 2017 با شعار هنر فراسوي محدودیت‌ها و معلوليت‌ها ویژه هنرمندان دارای معلولیت در ژاپن برگزار شد؛ در این دوره آثار منتخب در شهر توکیو به نمایش درآمد. در حال حاضر این رقابت فرهنگی از سطح قاره آسیا به یک رقابت بین‌المللی تبدیل شده است.

شایان ذکر است، مجتمع رعد از سال 2013 به عنوان نماینده مسابقات پاراآرت آسیایی برگزیده و تاکنون 3 دوره با دبیرخانه مرکزی پاراآرت همکاری نموده و با جمع‌آوری، داوری و ارسال آثار منتخب به نمایشگاه زمینه حضور هنرمندان توان‌یاب ایرانی را در عرصه‌های هنری بین‌المللی فراهم کرده است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است