شانس کسب سهمیه های بیشتری را برای پارالمپیک توکیو داریم

شانس کسب سهمیه های بیشتری را برای پارالمپیک توکیو داریم

2 آذر 1397

حمید شریفیان : با اعلام حداقل رکوردها برای حضور در پارالمپیک توسط کمیته جهانی شنا، ایران با توجه به نتایج ورزشکاران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی در جاکارتا صاحب چهار سهمیه پارالمپیک در شنا شده است.


محمد حسین کریمی جهان آبادی، شناگر نابینای ایرانی براساس اعلام آخرین رکورد ورودی کمیته جهانی شنای کمیته بین المللی پارالمپیک موفق شد نخستین سهمیه های بازی های پارالمپیک 2020 توکیو را برای کشور کسب کند.


50 متر آزاد ، 100 متر آزاد ، 100 متر کرال پشت و 100 متر قورباقه چهار سهمیه پارالمپیک توکیو است که کریمی برای ایران کسب کرده است.


شریفیان ادامه داد: اتفاقی که در جاکارتا افتاد و نتایجی که کسب شد، به دلیل تمرینات منظم، اردوی برون مرزی دو هفته ای در مجارستان و حضور در مسابقات قهرمانی جهان و رقابت های کلاس آ جهانی در آلمان پیش از شروع بازی های آسیایی بود.


وی تصریح کرد: اگر ورزشکاران قبل از رویدادهای مهم ورزشی توزیع سهمیه پارالمپیک برنامه های خوبی را دنبال کنند و بدنسازی و تغذیه مناسب داشته و حتی زیر نظر کادر فنی استراحت کنند، قطعا سهمیه بیشتری کسب کرده و مدال های بیشتری نیز در توکیو بدست می آورند.


سرمربی شنای نابینایان ادامه داد: 2 سال تا پارالمپیک 2020 توکیو باقی مانده است و حمایت خوب و کافی از ورزشکاران کمک می کند تا ورزشکاران زندگی حرفه ای و ورزشی داشته و بدون درگیری های شغلی و تحصیلی با ذهنی باز تمرینات را پیگیری کنند و شانس خود را برای کسب سهمیه و در ادامه کسب مدال افزایش دهند.


وی گفت: حمایت از مربیان نیز، اجرای بهتر خواست های فنی آنان از جمله فراهم شدن اردوهای داخلی و خارجی و افزایش شانس حضور ورزشکاران در رویدادهای بین المللی است که امیدوارم فدراسیون و وزارت ورزش این شرایط را برای همه رشته ها از جمله شنای نابینایان فراهم کنند.

 

وی در پایان گفت: شرایط رقابت در شنای نابینایان بسیار سخت شده، زیرا رکوردهای اعلام شده از سوی کمیته شنای بین المللی در حد رکوردهای ورزشکاران المپیکی است و این بیانگر ارتقای سطح تمرینات و توانایی شناگران نابینا در جهان است. بنابراین اگر ایران به دنبال مدال های بیشتر در این رشته معلولان است باید شرایط تمرینی و مسابقه ای بهتری را برای این قشر از ورزشکاران آماده کند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است