عملکرد کمیته پارالمپیک ایران در دنیا قابل توجه است

عملکرد کمیته پارالمپیک ایران در دنیا قابل توجه است

7 آذر 1397

 «فیلیپه رودریگرز»  در آیین افتتاح دوره های آموزشی به میزبانی تهران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بنیاد آجیتوس به عنوان بازوی توسعه کمیته بین المپیک پارالمپیک، وظیفه حمایت از کشورها برای ظرفیت سازی، توسعه ورزش معلولان و آموزش پارالمپین ها را به عهده دارد که به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.


وی افزود: با توجه به عملکرد کمیته پارالمپیک ایران در سال های اخیر در ظرفیت سازی و عملکرد سازمانی براساس استانداردهای بین المللی، تصمیم گرفتیم میزبانی برپایی این دوره آموزشی را به ایران پیشنهاد کردیم. عملکرد کمیته پارالمپیک ایران نه تنها در منطقه بلکه در دنیا قابل توجه است و زمانی که در بنیاد آجیتوس پیرامون بحث توسعه کشورها صحبت می کنیم و به ایران می رسیم، احساس می کنیم که ایران نیاز به آموزش ندارد و روال درست و منطقی را در پیش گرفته است.


معاون بیناد آجیتوس اضافه کرد: در واقع هدف این دوره آموزشی، آشنایی شرکت کنندگان با موارد ظرفیت سازی سازمانی و تمرکز بر حاکمیت خوب، طراحی برنامه های راهبردی و عملیاتی کمیته های ملی پارالمپیک کشورها بر مبنای الگوی بهینه و پیشنهادی کمیته بین المللی پارالمپیک است.


رودریگرز گفت: به همین منظور از سال 2017 این بنیاد برنامه توسعه کمیته های پارالمپیک کشورهای مختلف را با ایجاد ظرفیت سازمانی و فراهم کردن دوره های تخصصی آموزشی آغاز کرد و تا المپیک 2024 ادامه خواهد داشت.


وی گفت: با توجه به عملکرد مطلوب ایران در رویدادهای پاراآسیایی و پاراالمپیکی و همچنین ساختار قدرتمند ایران در ورزش معلولان، دوره حاکمیت و برنامه ریزی را در ایران برگزار کردیم که هدف آن، تقویت سازمانی کمیته های پارالمپیک است.


معاون بنیاد آجیتوس خاطر نشان کرد: برای اجرای این برنامه جهان را به چهار منطقه تقسیم کردیم تا از ظرفیت های سازمانی کمیته های ملی پارالمپیک کشورها برای تقویت آن به تبادل اطلاعات بپردازیم.


در ادامه «الیساوت عبدالنور» نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک هم به خبرنگاران گفت: با توجه به عملکرد خوبی که ایران در ورزش معلولان داشته است، تلاش داریم تا از این ظرفیت به عنوان یک نمونه در توسعه برنامه های آموزشی، برای سایر کمیته های ملی المپیک جهان استفاده کنیم.


مدیر بخش اعضا کمیته بین المللی پارالمپیک ادامه داد: قصد داریم تا بسته های آموزشی را برای توسعه ورزش معلولان تا بازی های المپیک 2024 دنبال کنیم. طی دو سال اخیر هم فعالیت های بنیاد آجیتوس رضایت بخش بوده است.


وی افزود: ظرفیت سازمانی شامل سه رویکرد حاکمیت و برنامه ریزی، توسعه ورزشکار و بازاریابی است که ایران میزبان ظرفیت سازمانی در حاکمیت و برنامه ریزی است و این دوره جمعه جاری به کار خود پایان می دهد.


سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم گفت: باعث خرسندی است که ایران میزبان این دوره آموزشی در تهران شده است که امیدواریم تبادلات خوبی در بخش ورزش معلولان با سایر کشورها حاصل شود.


عبدالحمید احمدی افزود: در این دوره مدرسان و نمایندگانی از کمیته های ملی المپیک، برزیل، فرانسه، انگلستان، تونس، کنیا، قزاقستان، دانمارک و آنگولا حضور دارند و با توجه به عملکرد موفق ورزشکاران معلول کشورمان، ظرفیت های کشورمان از چشم کمیته بین المللی پارالمپیک دور نماند.


وی ادامه داد: درخشش ورزشکاران معلول می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و خوشحالیم که بنیاد آجیتوس این فرصت را برای ایران فراهم کرده تا میزبان این رویداد باشیم.


سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: هر چه بیشتر، با ظرفیت های سازمانی در ورزش آشنا شویم، توسعه این بخش بیشتر خواهد بود. در 40 سال اخیر نیز شاهد ارتقای ظرفیت ها در رشته های مختلف ورزش کشور بودیم و باید برای تقویت بیشتر آن از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم.


دوره آموزشی «ظرفیت سازمانی، حاکمیت و برنامه سازی» امروز (چهارشنبه) به میزبانی ایران در هتل پارسیان آزادی آغاز شد.

 

بنیاد آجیتوس، بازوی توسعه ای کمیته بین المللی پارالمپیک است که از جمله وظایف آن می توان به حمایت از کشورها برای ظرفیت سازی سازمانی، توسعه ورزش بین کودکان ۶ تا ۱۸ سال، آموزش پارالمپین ها به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک، اعطای گرنت های پژوهشی و برنامه ریزی کشورها در مسیر برگزاری بازی های پارالمپیک اشاره کرد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است