دکتر مریم رسولیان رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد در مراسم روز جهانی معلولان:

دکتر مریم رسولیان رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد در مراسم روز جهانی معلولان:

حقوقی که در قانون برای توان­‌یابان دیده شده نباید از کسی سلب شود.

12 آذر 1397

همزمان با فرارسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت مطابق معمول هر سال ویژه برنامه این مناسبت بین­‌المللی با حضور جمعی از کارآموزان، هنرجویان، کارآموختگان، اعضا هیات امنا و هیات مدیره، اعضای گروه­‌های همیاری بانوان و جوانان، کارکنان و نیکوکاران مجتمع رعد در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در ابتدای این مراسم دکتر مریم رسولیان رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد ضمن عرض خیر مقدم خطاب به حاضران فرارسیدن 12 آذر روز جهانی معلولان را تبریک گفت و افزود: حق زندگی، حق اشتغال، حق ازدواج، حق تحصیل و ... برای همگان در جامعه محفوظ است و افراد توان‌­یاب هم از این امر مستثنی نیستند و ما در مجتمع رعد به این علت دور هم جمع شده‌­ایم تا حقوقی که قانون برای شهروندان توان­‌یاب در نظر گرفته­‌است در عرصه جامعه نادیده گرفته نشود و برای تحقق حقوق افراد دارای معلولیت تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسائل معلولان اعصاب و روان، افزود: مسائل این گروه از توان‌­یابان مانند افراد جسمی حرکتی نیست که از ظاهر امر مشخص باشد چه مشکلات جسمی دارند تا نسبت به حل آنها اهتمام شود، بلکه اغلب این گروه به ضعف اراده، تنبلی و بی‌­انگیزگی متهم می‌­شوند و با توجه به این نکته که سلامت جسم و روان از یکدیگر جدانیست و این 2 مقوله بر هم تأثیر زیاد دارند، ما باید به مسائل آنها بسیار اهمیت دهیم.

دکتر رسولیان با اشاره به فعالیت مرکز اشتغال حمایت‌شده در مجتمع رعد، افزود از ابتدای استفاده از روش اشتغال حمایت‌شده در مجتمع رعد و سپس تأسیس مرکز اشتغال حمایت‌شده این خدمات صرفاً برای توان‌یابان رعد پیش­بینی نشده بود و توان‌­یابی که بتواند رزومه بدهد می‌­تواند از خدمات اشتغال حمایت‌شده استفاده کند.

در ادامه این مراسم محمد رجایی‌­مقدم معاون مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در ایران برای قرائت پیام دبیرکل سازمان ملل در جایگاه حضور یافت و با اشاره به ضرورت برابر سازی فرصت‌ها افزود: در پیام دبیرکل آمده است: بر اساس پیمان توسعه پایدار بر نادیده انگاشته اشخاص تأکید شده و این پیمان را تعهدی برای کاهش نابرابری، ارتقای فراگیر فرصت­‌ها برای همگان و از جمله افراد دارای معلولیت عنوان کرده است.

در قسمتی از پیام دبیرکل سازمان ملل آمده است؛ در گزارش 2018 ملل متحد درباره "معلولیت و توسعه" نشان می‌­دهد افراد دارای معلولیت در محرومیت به­سر می­‌برند ولی در عین حال افزایش رویه­‌های مطلوب که آنها بتوانند به­صورت مستقل زندگی کنند را مورد تأکید قرار می‌­دهد.

در این مراسم اعضا هیات مدیر مجتمع رعد به مناسبت در پیش بودن روز جهانی داوطلب از سهیلا مقدم‌­پور نماینده گروه همیاری بانوان و اشکان صدر نماینده گروه همیاری جوانان به خاطر 24 سال تلاش و خدمت داوطلبانه به عزیران توان‌­یاب با اهدا لوح سپاس قدرانی کردند.

در قسمت دیگری از  این مراسم الکسانر لایشت سرپرست دفتر منطقه­‌ای یونسکو در ایران برای قرائت پیام اودری آزوله، مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در جایگاه حاضر شد و گفت: هر ساله، ما با بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گرد هم می­‌آییم تا برای مقابله با تبعیض علیه بیش از یک میلیارد انسانی که در سراسر دنیا با نوعی از معلولیت زندگی می­‌کنند، هم صدا شویم. تعداد رو به افزایش کشورهایی که کنوانسیون سال 2006 سازمان ملل برای  حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرده‌­اند؛ مجموعاً به177 کشور می­‌رسد که گویای تغییر الگوی رفتاری ما در مورد مساله معلولیت است. با این وجود؛ افراد دارای معلولیت کماکان با تبعیض؛ خشونت، باورهای نادرست و محرومیت مواجهند.

وی در ادامه افزود: ما مصرانه به راه حل­‌هایی خلاق در همه عرصه‌­های اجتماعی  نیاز داریم تا آسیب‌­پذیری مفرطی را که افراد دارای معلولیت تجربه می‌کنند، هدف قرار دهیم. ما باید افراد دارای معلولیت را در تمامی تصمیم‌گیری ها و سیاست‌ها بگنجانیم. این کار، به معنای ترغیب مشارکت این افراد در زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است تا بتوانیم دنیایی کثرت گرا، باز،  مشارکتی و دانش بنیان  را بسازیم در این راستا آموزش، اولین گام حیاتی است.

دکتر شهریار فرهمندراد رئیس ستاد دانشگاه جامع علمی کاربردی غرب استان تهران پیش از اهداء لوح سپاس و جوایز دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد در سخنان کوتاهی ضمن تبریک فرارسیدن 12 آذر و روز جهانی افراد دارای معلولیت، افزود: از زمانی که در مسؤولیت جدید با مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد آشنا شده انگیزه بیشتر برای کمک به دانشجویان توان­‌یاب در خود احساس می­‌کند و برای ارتقا توان علمی آنها تلاش و همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به همت مسؤولان مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد، افزود: ستاد غرب استان تهران با کمک رئیس دانشگاه جامع آمادگی دارد در جهت ارتقا توان علمی و حل مسائل این مرکز مکاری­‌های لازم را به عمل آورد.

در این مراسم حسین خرسند امیری رکورد دار  و دارنده مدال طلای رشته پرتاب دیسک پاراآسیایی جاکارتا 2018 و فارغ التحصیل کاردانی رشته تربیت بدنی- مربیگری ورزش معلولان و کارشناسی  رشته مدیریت امور فرهنگی و ورزشی، زهرا حقی وینه خواهر 3 توان‌­یاب جسمی حرکتی و دانشجوی رشته کاردانی روابط­‌عمومی، رضا عابدی دانشجوی حسابداری با معدل بالای 19 در 3 ترم گذشته، مجتبی بهجتی مسؤول طرح توسعه شرکت توسعه فناوری بام سلامت، سیدمحمود طباطبایی جعفری دانشجوی کاردانی رشته تربیت بدنی – مربیگری ورزش معلولان و محمدمهدی بابائی فارغ‌­التحصیل رشته کاردانی برنامه­سازی کامپیوتر با معدل 19.01 و رشته مهندسی فناوری اطلاعات با معدل 18.05 با اهدا لوح سپاس  جوایز دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز آموزش علمی کاربردی رعد تجلیل و قدردانی شد. همچنین از هنرمندان خطاط شرکت کننده در مسابقه پاراآرت 2018 توکیو به نام­‌های فاطمه اسلامی، محمدرضا عبادی و فرشته جمشیدی با اهدا دیپلم افتخار، کتاب مجموعه آثار و جوایز نقدی مجتمع رعد قدردانی شد.

در قسمتی از این مراسم گروه موسیقی سنتی مجتمع رعد با اجرای موسیقی سنتی گوشه­‌ای از توانایی­‌های هنری خود را به نمایش گذاشتند و از سعیده دشتبانی کارآموخته مجتمع رعد به خاطر موفقیت‌­های اخیر شغلی در شرکت چارگون تجلیل شد. 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است