راهیابی 8 اثر نقاشی توان‌یابان ایرانی به نمایشگاه پاراآرت ژاپن

راهیابی 8 اثر نقاشی توان‌یابان ایرانی به نمایشگاه پاراآرت ژاپن

1 دی 1397

8 نقاشی از هنرمندان توان‌یاب ایرانی به نمایشگاه نقاشی پاراآرت در سال 2019 راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ 8 نقاشی از هنرمندان توان‌یابان ایرانی زهرا رستگار پناه، معصومه رحیمی، زری نجفی، مریم حاتمی، شاهرخ احمدی، مونا عبدالحسین مزرعی، امیرحسین علیزاده و آرش رزقی بارز پس از رقابت با 400 اثر از هنرمندان داخلی به نمایشگاه پاراآرت ژاپن راه یافتند.

نمایشگاه "خط ـ نقاشی" پاراآرت ژاپن با همکاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد از ایران و چندین سازمان‌های مردم نهاد در سایر کشورها به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت با شعار "هنر فراسوی محدودیت ها و معلولیت ها" برگزار خواهد شد.

نمایشگاه "خط ـ نقاشی" پاراآرت ژاپن با هدف تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، بالا بردن آگاهی درک عمومی از مسائل توانیابان و ترویج مبادلات هنری افراد دارای معلولیت در عرصه بین‌المللی به صورت دو سالانه در ژاپن برگزار می شود.

در آبان ماه سال‌جاری مجتمع رعد برای حضور توان‌یابان ایران در پاراآرت 2019 با اطلاع‌رسانی و اعلام فراخوان عمومی از هنرمندان توان‌یاب در سراسر کشور دعوت به عمل آورد تا آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط خود را به این مجتمع ارسال نمایند.

بر پایه این گزارش؛ پس از انتشار فراخوان، بیش از 400 اثر از سراسر کشور به مجتمع رعد ارسال شد و هیأت داوران متشکل از صدیقه اکبری، بابک یاقوتی، کیان وطن، کوروش قاضی ‌مراد و زهرا حیدری، 75 اثر را برای معرفی به دبیرخانه مرکزی پاراآرت در ژاپن انتخاب کردند و تصویر آثار منتخب برای دریافت مجوز نهایی حضور در نمایشگاه به دبیرخانه پاراآرت ارسال گردید که از میان 75 نقاشی منتخب، 8 اثر به نمایشگاه نهایی راه یافت.

اصل آثارمنتخب توسط مجتمع نیکوکاری رعد تا 25 دی ماه به دبیرخانه پاراآرت ارسال خواهد شد تا در نمایشگاهی در شهر توکیو به نمایش گذاشته شود.

در پایان این گزارش آمده است: 60 نقاشی از این مجموعه از 23 تا 28  آذرماه در گالری پردیس ملت تهران به نمایش گذاشته شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است