مناسب سازی ۴۰ درصدی دستگاه‌های دولتی برای معلولان

مناسب سازی ۴۰ درصدی دستگاه‌های دولتی برای معلولان

2 بهمن 1397

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال ۹۴ بین ۲۳ تا ۲۴ درصد از فضای دستگاه‌های دولتی برای معلولان مناسب‌سازی شده بود، گفت: براساس برآوردهای اولیه امسال، این میزان به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

حسین نحوی نژاد  با اشاره به همکاری برخی از نهادها از جمله وزارت دادگستری، بانک‌ آینده، شهرداری، فروشگاه شهروند و ... برای تسهیل ارائه خدمات به معلولان و کم‌توانان افزود: با پیگیری شورای شهر تهران و شهرداری به ویژه با دغدغه‌مندی حناچی شهردار تهران در مورد معلولان و مناسب سازی فضای شهری برای آنان، یکی از شعب فروشگاه شهروند به تازگی تجهیزاتی را برای تسهیل خرید نابینایان فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری نیز اقدامات جدیدی در راستای حمایت از معلولان انجام داده است، اظهار کرد: این وزارت خانه ضمن مناسب سازی فضای عبور و مرور معلولان و حضور آنان در جایگاه دادگاه‌ها، برای حفظ و کرامت آنان نیز تسهیلاتی پیش بینی کرده است.

 

معاون توان‌بخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان برای همه دستگاه‌های کشور اجباری و الزامی است، تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که بخش عمده‌ای از توجه به معلولان و تسهیل حضور آنان در جامعه به فرهنگ اجتماعی مرتبط است. در حال حاضر و به ویژه با تصویب این قانون به تدریج فرهنگ توجه به معلولان در جامعه نیز در حال جا افتادن است و مردم دیگر می‌دانند معلولان ناتوان نیستند و نباید آنها را از جامعه کنار گذاشت.

 

به گفته نحوی‌نژاد، در سال ۹۴ بین ۲۳ تا ۲۴ درصد از فضای دستگاه‌های دولتی برای معلولان مناسب‌سازی شده بود، اما براساس برآوردهای اولیه ، امسال  این میزان به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است که این نشان دهنده توجه به استفاده از پتانسیل‌های حضور معلولان در جامعه است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است