ملاقات مسؤولان دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور با مدیرعامل مجتمع رعد

ملاقات مسؤولان دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور با مدیرعامل مجتمع رعد

16 بهمن 1397

نشست نمایندگان دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور با منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد به منظور توسعه همکاری‌‌های دو جانبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در این بازدید که فریده باغ علیشاهی معاون دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی، دکتر معصومه سادات فضلی رئیس گروه بیماران روان؛ شهربانو رعیت رئیس گروه سالمندان و معلولان جسمی ـ حرکتی و علیرضا کمالی فر مسئول ورزش حوزه توانبخشی حضور داشتند؛ پیرامون مسائل آموزشی، اشتغال، ورزش و خدمات مراقبت و توانبخشی در منزل و مراکز شبانه روزی با منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع بحث و تبادل‌‌نظر کردند؛ همچنین توسعه همکاری‌‌های دوجانبه و تعامل مؤثر مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه این نشست منصوره پناهی با تأکید بر ضرورت همکاری سازمان‌های مردم‌‌نهاد و دستگاه‌‌های متولی دولتی ازجمله سازمان بهزیستی و شهرداری‌‌ها گفت: آگاهی توان­‌یابان نسبت به‌ حق و حقوق شهروندی خود باعث مطالبه­‌گری آن‌‌ها شده و در این صورت سازمان‌‌های متولی ازجمله بهزیستی بهتر می‌‌توانند مسائل و مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.

پناهی با اشاره به نحوه نگهداری پسران و دختران در مراکز شبانه‌‌روزی، گفت: این شیوه نگهداری که تعداد زیادی از مددجویان را در یک مکان متمرکز کنیم دیگر در دنیا پذیرفته نیست. بلکه افراد مددجو را در خانه‌‌های کوچک شبیه خانه واقعی نگهداری می‌‌کنند و بچه‌‌ها در این مکان‌‌ها تجربه زندگی واقعی را بیشتر درک کرده و خودشان در حفظ و اداره آن محیط مشارکت دارند.

وی افزود: با غربالگری که انجام می‌‌دهیم می‌‌توانیم به سمتی حرکت کنیم تا افراد مددجو با حضور در مراکز آموزشی روزانه و دریافت مهارت‌‌های لازم ضمن آمادگی برای حضور فعال و مؤثر در جامعه؛ از این مراکز به ‌عنوان سکوی پرتاب برای اشتغال و مشارکت اجتماعی بیشتر استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع رعد با برجسته دانستن نقش خانواده‌‌ها و کارکنان مراکز شبانه‌‌روزی افزود: همان‌طور که می‌‌دانیم آموزش کارکنان برای ارائه خدمات مؤثر به افراد مددجو جزو ضروریات هر برنامه‌‌ای است. برای کارکنانی که در مراکز روزانه یا شبانه‌‌روزی اشتغال دارند؛ شناخت ویژگی‌‌های افراد توان‌‌خواه، حقوق آن‌‌ها، نحوه ارتباط مؤثر، راه‌‌های صحیح توانمندسازی می‌‌تواند در ارائه خدمات بهتر، افزایش بهره‌‌وری و اثربخشی به مددجویان مفید باشد و باعث شود خود این افراد از محیط کار خود نشاط لازم را به دست بیاورند.

در ابتدای این جلسه فریده باغ علیشاهی فعالیت‌‌های دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی را تشریح کرد و افزود: در حوزه فعالیت‌‌های شبانه‌روزی؛ برنامه‌‌های خانواده محور، برنامه‌‌های اوقات فراغت افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه‌‌روزی، استعدادیابی، رغبت سنجی، فعالیت‌‌های ورزشی، برنامه آماده‌‌سازی شغلی ارتقای کیفیت زندگی و آموزش کارکنان مراکز و خانواده گروه هدف را در دستورکار داریم.

 سپس دکتر معصومه السادات فضلی با اشاره به ارائه خدمات یکپارچه به مددجویان بهزیستی گفت: طراحی نظام الحاق اجتماعی توان‌‌خواهان و بازگشت به اجتماع در توان‌‌خواهانی که به سطحی از توانمندی رسیده‌‌اند از الزامات سازمان بهزیستی است. در واقع هدف نهایی ما توانمندسازی و بازتوانی و پیوند گروه هدف با جامعه است.

همچنین شهربانو رعیت رئیس گروه سالمندان و معلولان جسمی ـ حرکتی این دفتر با ابراز خرسندی از فعالیت‌‌های سازمان‌‌های مردم نهادی همچون مجتمع رعد، گفت: تلاش ما ایجاد خانه‌‌های کوچک به‌جای مراکز نگهداری با تعداد جمعیت بالای توان‌‌خواهان است همچنین بر لزوم آموزش کارکنان مراکز غیردولتی تأکید داریم.

علیرضا کمالی فر مسئول ورزش حوزه توانبخشی نیز با استقبال از فعالیت‌‌های ورزشی مجتمع رعد اظهار امیدواری کرد تا این مجتمع به ‌عنوان قطب استعدادیابی در رشته ورزش بوچیا در کشور مطرح و فعال شود.

لازم به ذکر است قبل از برگزاری نشست در دفتر مدیرعامل مجتمع رعد مدعوین از فعالیت‌‌های آموزشی، توانبخشی و مرکز علمی کاربردی رعد بازدید کردند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است