تلاش گوگل در توسعه اپلیکیشن برای ناشنوایان

تلاش گوگل در توسعه اپلیکیشن برای ناشنوایان

16 بهمن 1397

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که گوگل در حال توسعه اپلیکیشن‌های جدیدی است که برای کاربران با مشکلات شنیداری سودمند و کاربردی به شمار می‌رود.

 

 از آنجایی که خیل عظیمی از کاربران موبایل، تبلت و رایانه با مشکلات دیداری و شنیداری مواجه هستند، بسیاری از کارشناسان و منتقدان از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن در جهان درخواست کرده‌اند که به فکر این دسته از کاربران نیز باشند و برنامه‌های موردنیاز را برای استفاده و بهره برداری از سرویس‌های جدید و فناوری‌های نوین توسعه داده و برای دسترسی آنها در بازارهای جهانی عرضه کنند.

 

حالا به نظر می‌رسد که گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و تکنولوژی قصد دارد بر روی توسعه یک اپلیکیشن جدید برای آن دسته از افراد و کاربرانی که با مشکلات شنیداری مواجه هستند، کار کند تا نظر و رضایت آنها را نیز به دست بیاورد.

 

یکی از این اپلیکیشن‌ها Live Transcription نام دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد گفته‌های مخاطبان آنها به صورت کاملاً هم زمان روی صفحه گوشی هوشمند آنها قرار گرفته و آنها قادر خواهند بود به صورت نوشته و تایپ شده آنها را بخوانند و متوجه شوند.

 

این برنامه بدون شک به افراد ناشنوایی که در جامعه عملکرد فعالانه‌ای دارند، کمک بسزایی خواهد کرد، چراکه امکان برقراری تماس و ارتباط مؤثر با افراد حاضر در جامعه را به آنها می‌دهد.

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مذکور، Sound Amplifier است که به کاربران اجازه می‌دهد در اماکن شلوغ و پر سر و صدا، صداهای مزاحم اطراف را حذف کرده و به شنیده شدن سخنان و گفته‌های مخاطبان کمک کند.

 

بر اساس گزارشی که در وب سایت phonearena آمده است ، گوگل قصد دارد این دو اپلیکیشن را با همکاری دانشمندان و متخصصان فعال در دانشگاه Gallaudet توسعه دهد که بنا بر گفته‌های این شرکت، در ابتدا به بالغ بر ۷۰ زبان زنده در جهان تسلط دارد و می‌تواند در موارد بسیاری به کاربران ناشنوا در جهان کمک کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است