حاج یوسف‌زاده: تعطیلی اردوها سبب افت عملکرد جودوکاران شده است

حاج یوسف‌زاده: تعطیلی اردوها سبب افت عملکرد جودوکاران شده است

28 بهمن 1397

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان از برگزاری اردوی نابینایان و کم‌بینایان بعد از ۴ ماه تعطیلی در مجموعه ورزشی آزادی خبر داد و گفت: متاسفانه ۴ ماه تعطیلی اردوها سبب شده تا جودوکاران از نظر عملکردی دچار افت شوند که امیدوارم تا قبل از اعزام به مسابقات گرند اسلم باکو که اردیبهشت برگزار می‌شود، تیم را به اوج آمادگی برسانیم.

 

محمدرضا حاج یوسف‌زاده از برگزاری اردوی جودوکاران نابینا و کم‌بینا از اواخر بهمن‌ماه در مجموعه ورزشی آزادی بعد از ۴ ماه تعطیلی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مسابقات گرند اسلم باکو که برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، نخستین اردوی آمادگی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از اواخر بهمن‌ماه آغاز می‌شود که در طی این مدت زمان بسیار کمی برای آماده‌سازی جودوکاران برای شرکت در این تورنمنت داریم.

 

وی گفت: تعطیلی اردوها سبب شده تا جودوکاران از نظر عملکردی دچار افت زیادی شوند و این شرایط را برای ما از نظر اعزام جودوکاران سخت می‌کند، به طوری که در صورت عدم آمادگی جودوکاران مجبوریم با تیم کامل در باکو شرکت نکنیم و تنها در برخی وزن‌ها که شانس کسب مدال داریم در مسابقات گرند اسلم حضور پیدا کنیم.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: در طی چند ماه تعطیلی اردوها برخی از جودوکاران به دلیل نداشتن تمرین دچار اضافه وزن شدن و برای سر وزن رساندن آنها به زمان زیادی نیاز داریم. بنابراین اگر نتوانیم در این فرصت زمانی تیم را به اوج آمادگی برسانیم چاره‌ای نداریم به صورت انفرادی در مسابقات باکو شرکت کنیم. ما در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از یک تیم ۷ نفره موفق به کسب ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز شدیم و در بخش تیمی در جایگاه دومی قرار گرفتیم. اما الان به دلیل نداشتن اردوهای منظم جودوکاران شرایط راضی کننده‌ای ندارند.

 

حاج یوسف‌زاده اضافه کرد: جودوکاران نابینا و کم‌بینا که امکان اعزام به اردوهای برون مرزی را ندارند، تنها امید آنها برای آمادگی خود حضور در اردوهای داخلی است که متأسفانه آن را نیز از جودوکاران دریغ می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: مسابقات گرند اسلم باکو چون برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوست، بهترین جودوکاران دنیا در آن حضور دارند و کسب سهمیه به راحتی امکانپذیر نیست، به هر صورت شرایط برای جودوکاران ما سخت است و تمام تلاش ما بر این است که بهترین و باتجربه‌ترین جودوکاران خود را به این مسابقات اعزام کنیم تا موفق به کسب سهمیه و مدال شویم.

 

سرمربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در پایان از روح‌الله خیرالله زاده در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، احسان موسی نژاد ۱۰۰_ کیلوگرم، وحید نوری ۹۰_ کیلوگرم، امید جعفری ۸۱ کیلوگرم، علی خجسته ۷۳ کیلوگرم، رضا غلامی و سجاد خدادادی ۶۳ کیلوگرم و میثم بنی تمیم ۶۰ کیلوگرم نفرات دعوت شده به اردوی تیم جودوی نابینایان و کم‌بینایان نام برد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است