۸۸ نفر از معلولان اُتیسم شناسایی شده در قزوین مستمری دریافت می‌کنند

۸۸ نفر از معلولان اُتیسم شناسایی شده در قزوین مستمری دریافت می‌کنند

22 فروردین 1398

 علیرضا وارثی  در مراسم بزرگداشت روز جهانی آگاهسازی اتیسم که در فرهنگسرای بانو برگزار شد، اظهار داشت: گروه اتیسم مظلوم‌ترین گروه جامعه هدف بهزیستی بوده چرا که اوتیسم یک معلولیت ناشناخته است و مردم از نحوه برخورد و نیازهای انها اطلاعاتی ندارند.



وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوعی در راستای اگاهسازی جامعه داشته تا به واسطه اقدامات صورت گرفته این قشر به مردم شناسانده شوند.



مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: اتیسم معلولیتی بوده که خانواده‌ها نیز نسبت به ان اگاهی نداشته و نیاز به اگاهسازی عمومی است که یکی از دغدغه‌های اساسی بهزیستی است.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی از 6 هزار نفر به 21 هزار نفر افزایش یافته و بر اساس گزارشات ارائه شده از 90 نفر اتیسمی در استان قزوین که شناسایی شده‌اند تنها 2 نفر مستمری نمی‌گیرند که تا پایان برنامه ششم به صورت 100 درصدی تحت پوشش قرار می‌گیرند.



وارثی بیان کرد: حمایت‌های اشتغال زا از خانواده‌های دارای فرزند اتیسم که صاحب جواز کسب و مهارتی هستند توسط سازمان صورت می‌گیرد.



وی تصریح کرد: همچنین تامین مسکن برای خانواده‌ها دارای فرزند اتیسم از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این زمینه اماده خدمت‌رسانی به آنها هستیم.



مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تشکیل یک انجمن اتیسم به منظور عنوان شدن مشکلات اتیسمی‌ها و خانواده‌هایشان ضرورت داشته تا بتوان با ایجاد فرصت‌های برابر همانند دیگر مردم به فضاهای شهری و دیگر امکانات دسترسی داشته باشند و اموزش خانواده‌ها و خدمت‌رسانی انها را تسهیل می‌کند.



وی تاکید کرد: ارائه کارت شهروند به منظور استفاده رایگان از اتوبوس‌های سطح شهر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده و اردو های سیاحتی و زیارتی و ارائه تسهیلات ویژه برای درمان و برپایی جلساتی هر 3 ماه یک‌بار با خانواده‌ها به منطور تعامل با انها و مطرح شدن مشکلات از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی قزوین است.


سید منیره قوامی عضو شورای شهر قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: در بخش تامین امکانات ورزشی و تفریحی آمادگی داریم تا خدماتی به گروه اتیسم استان ارایه کنیم.


مهدیه‌سادات قافله باشی دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز اظهار داشت: احداث پارک امیرکبیر با وسعت 3 هکتار در پونک به پایان خواهد رسید که در ان نگاه شورا به این افراد نگاه ویژه‌ای بوده و همچنین احداث بزرگترین پارک منطقه بانوان نیز در جنوب شهر همجوار مصلی با نگاه ویژه به کودکان نیز به پایان می‌رسد.

 

وی بیان کرد: در تلاش بوده‌ایم ست‌های ورزشی کودکان تمیز باشد چرا که از وظایف شهرداری بوده و در تلاش ساخت شهری امنی شاداب و ارام برای تمام شهروندان هستیم.
 
 
منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است