منابع گویا برای کاربران کم‌بینا و نابینا در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی

منابع گویا برای کاربران کم‌بینا و نابینا در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی

21 فروردین 1398

کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی، کتاب‌ و سایر اسناد گویای موجود خود را از طریق سیستم کتابخانه دیجیتال، در اختیار دانشجویان کم‌بینا و نابینا می‌گذارد.

 

 بنا بر اعلام کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی، این امکان با همکاری دانشکده‌ها و پس از نیازسنجی‌های انجام شده از کاربران، صورت پذیرفته و منابع مورد نیازشان در قالب کتاب‌های گویا، تهیه شده‌ است.

 

در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ مدرک از ۷۰۰۰ مدرک گویای موجود، در کتابخانه مرکزی پردازش شده و از طریق سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه قابل‌دسترس بوده و قرار است این منابع به مرور زمان و متناسب با نیازها توسعه یابد.

 

اعضای کتابخانه دیجیتال پس از ورود به سیستم کتابخانه با استفاده از پروفایل کاربری، امکان استفاده از این منابع و خدمات را خواهند داشت. کاربران کم‌بینا و نابینا نیز با ارائه تأییدیه از سازمان بهزیستی به اداره خدمات کاربران کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه از این منابع گویا و با استفاده از سیستم کتابخانه دیجیتال استفاده خواهند کرد.

 

همچنین برخی فعالیت‌های مربوط به تهیه کتاب‌های گویا، توسط کارشناس نابینا در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی صورت می‌پذیرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است