حضور توانمند در بازی های آسیایی مهم ترین هدف است

حضور توانمند در بازی های آسیایی مهم ترین هدف است

25 فروردین 1398

«مهران تیشه گران»  : در دوره قبلی این رقابت ها که سال 2015 به میزبانی چین تایپه برگزار شد، با 160 ورزشکار زن و مرد شرکت کردیم و توانستیم عنوان پنجمی آسیا را از آن خود کنیم.


وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش نرخ ارز و پیش بینی اینکه اعزام هر ورزشکار بدون هزینه های برگزاری اردوها بین 18 تا 20 میلیون تومان برای فدراسیون در بر خواهد داشت و از سوی دیگر با توجه به سیاست های وزارت ورزش و جوانان در کاهش هزینه های اعزام، کاروان ورزشی ناشنوایان در 6 رشته شامل دو و میدانی، تکواندو، جودو، فوتبال، فوتسال و والیبال ساحلی به بازی های آسیایی اعزام می شود.


رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان با بیان اینکه ستاد برگزاری این رقابت ها تشکیل شده، گفت: در 6 رشته اعزامی، شانس زیادی برای مدال آوری داریم، ضمن اینکه در برخی از این رشته ها دارای عناوین برتر آسیایی و جهانی هستیم.


وی ادامه داد: متاسفانه چهار رشته کاراته، کشتی، والیبال و تیراندازی که همیشه جزو بهترین ها بودیم در بازی های آسیایی برگزار نمی شود و این موضوع شانس مدال آوری کارون ایران را در حد قابل توجهی کاهش می دهد و با توجه به کاهش تعداد نفرات اعزامی می تواند بر جایگاه ما تاثیر گذار باشد.


تیشه گران با اشاره به اینکه دبیر فدراسیون و نایب رئیس مردان فدراسیون منصوب شده اند، گفت: طی روزهای آینده نشستی با رییسان انجمن های اعزامی به بازی های آسیایی داریم تا راههای جذب حامیان مالی بررسی شود ضمن اینکه ستاد بازی ها، برنامه های تشکیل تیم ها و کادر های فنی را بررسی خواهند کرد.


«علی دانشمندفرد» و «مسعود فراهانی طجر»به ترتیب به عنوان سرپرست دبیری و سرپرست امور نایب رئیسی مردان منصوب شدند.

** کاهش دغدغه های مالی ملی پوشان
تیشه گران همچنین ادامه داد: جدای از توسعه ورزش ناشنوایان در حوزه های قهرمانی و همگانی که از وظایف ذاتی فدراسیون است، مذاکراتی را با مسئولان وزارت ورزش و جوانان از جمله شخص وزیر ورزش و معاونان وی در جهت کاهش دغدغه های مالی ورزشکاران آغاز کرده ایم و این مساله یکی از اولویت های اصلی در سال جاری است.


وی اضافه کرد: در حالی که ورزشکاران ناشنوا همچون سایر ورزشکاران توانمند و معلول کشور در میادین مختلف المپیک و بازی های آسیایی برای کشور افتخار آفرینی و مدال آوری می کنند، متاسفانه سهم آنان از پاداش قهرمانی تنها 70 سکه است.


رئیس فدراسیون گفت: وقتی یک ورزشکار ناشنوا با توجه به شرایط خاصش در جامعه دغدغه از دست دادن شغل خود را برای حضور در اردوهای آماده سازی دارد، این موضوع به طور قطع بر روند آماده سازی تیم ملی و خودش اثر می گذارد.


وی تصریح کرد: واقعیت این است که ناشنوایان حتی کمی کمتر از یک چهارم یک قهرمان المپیکی یا پارالمپیکی پاداش دریافت می کنند و البته ما بدنبال یکسال سازی پاداش آنان با سایر ورزشکاران نیستیم اما تلاش داریم تا با کمک ارگان های ذیربط این تعداد را حداقل تا یک دوم پاداش سایر ورزشکاران ارتقا دهیم.



**حامیان مالی در ورزش ناشنوایی اهمیت بسزایی دارند
تیشه گران گفت: جذب حامیان مالی همیشه برای ورزش ناشنوایان از اهمیت زیادی برخوردار بوده، زیرا ما نه عضو کمیته ملی المپیک و نه پارالمپیک هستیم، ولی انتظار داریم از حمایت این نهاد برخوردار شویم زیرا در هر صورت ناشنوایان هم از ورزشکاران این کشور بوده و برای ایران افتخار آفرینی می کنند.


وی ادامه داد: یک ماه پیش تیم ملی فوتسال ناشنوایان عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد و با این موفقیت مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد.


به گفته رئیس فدراسیون ناشنوایان، مسابقات قهرمانی جهان آبان ماه جاری و بلافاصله پس از بازی های آسیایی در سوئیس برگزار می شود و تیم ملی فوتسال ناشنوایان باید هنگ کنگ را به مقصد سوئیس ترک کند.

 

تیم ملی فوتسال ناشنوایان عنوان قهرمانی جهان را در دو دوره 2011 و 2015 در کارنامه دارد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است