سالانه 5 هزار نفر به تعداد کم شنوایان کشور اضافه می شود

سالانه 5 هزار نفر به تعداد کم شنوایان کشور اضافه می شود

27 فروردین 1398

 علی قهرمانی  در یک نشست خبری افزود: هر فرد ناشنوا و کم شنوا اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، 10 میلیارد ریال هزینه به جامعه تحمیل می کند.


وی تاکید کرد: بحث ناشنوایی و کم شنوایی بسیار مهم تر و متفاوت تر از بیماری های دیگر است. این افراد در سنین پایین دچار اختلال رشد، تکلم و گفتار زبانی شده و در آموزش و کسب شغل دچار مشکل می شوند.


قهرمانی اظهار داشت: بررسی‌های جهانی نشان داده است که درآمد افراد ناشنوا و کم شنوا 33 درصد زیر افراد هم سطح آنها است و شرایط زندگی آنها با توجه به عدم ثبات اقتصادی، دشوار است.


رئیس انجمن شنوایی سنجی با انتقاد از اینکه نبود وحدت رویه بین ساختارهایی که به افراد ناشنوا و کم شنوا خدمات ارائه می‌دهند، مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است، ادامه داد: در کشور خدمات غربالگری تشخیص و درمان ناشنوایی و کم شنوایی از 15 سال گذشته آغاز شده و شناسایی نوزاد ناشنوا و کم شنوا فقط در 48 ساعت اولیه زندگی و درمان زودهنگام می تواند وی را از نعمت شنوایی بهره مند کند.

 

وی با بیان اینکه اختلالات شنوایی نوزادان بسیار پیچیده است، افزود: افراد ناشنوا و کم شنوا از کودکی تا پیری دچار مشکلات عدیده ای در جامعه هستند که باید امکانات حمایتی برای آنها در جامعه از جمله دریافت سمعک و کاشت حلزون با توجه به شرایط اقتصادی امروز درنظرگرفته شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است