سرمربی شطرنج نابینایان: ملی پوشان به قهرمانی آسیا می روند

سرمربی شطرنج نابینایان: ملی پوشان به قهرمانی آسیا می روند

26 فروردین 1398

«علی اکبر هدهدی» : 2 برنامه مهم برای شرکت در رقابت های آسیایی و جهانی در مهر ماه 98 در دستور کار است و برای حضور مقتدرانه در یکی از این تورنمنت ها اردوهای آمادگی را از عید فطر در چند مرحله برگزار می کنیم. البته اعزام شطرنج بازان به میزان موفقیت آنان بستگی دارد. برای این رقابت ها فدراسیون قول داد تا اعزامی که به نفع شطرنج نابینایان است را انجام دهد.


وی اظهار داشت: کادر فنی نیز با توجه شناختی که از شطرنج بازان دارد تعداد نفرات اعزامی را مشخص خواهد کرد. همچنین در اردیبهشت ماه و قبل از برگزاری اردوهای آمادگی، مسابقات قهرمانی کشور برگزار می شود.


سرمربی تیم شطرنج نابینایان همچنین گفت: فدراسیون نابینایان و کم بینایان تمام توان خود را در مسیر موفقیت ورزشکاران این رشته به کار می گیرد و از برنامه های این رشته حمایت می کند.


وی ادامه داد: لازمه موفقیت در شطرنج نابینایان و کم بینایان، تعامل گسترده با فدراسیون است. پس از موفقیت در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، فدارسیون از تقویم مسابقات این رشته حمایت کرد. هم اکنون نیز براساس برنامه های تقویم حرکت می کنیم.


هدهدی یادآور شد: در راستای موفقیت ورزشکاران این رشته، فدراسیون شطرنج نیز سال های گذشته در حد توان همکاری لازم را داشت. این شرایط موجب شد تا تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان، یکی از تیم های مطرح آسیایی باشد.


سرمربی تیم ملی شطرنج نابینایان در پاسخ به این پرسش که شرایط اقتصادی و نوسانات ارز چه تاثیر بر برنامه های این تیم دارد، اظهار داشت: بدون شک مشکلات اقتصادی و نوسانات بازار ارز در همه رشته های ورزشی تاثیر دارد. اما چون مانند دیگر تیم های تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک، گزینشی بازی های پارالمپیک توکیو نداریم امسال کمتر اعزام خواهیم داشت.


وی در پایان گفت: این اردوها برای تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان زنان و مردان هماهنگ برگزار خواهد شد.

 

 شطرنج بازان زن و مرد نابینا و کم بینای ایران در سومین دوره رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا با هدایت «علی اکبر هدهدی» و «شادی پریدر» توانستند 14 مدال رنگارنگ در بخش انفرادی و تیمی کسب کنند. این موفقیت موجب شد تا به ورزشکاران این رشته، عنوان شگفتی ساز بازی های پاراآسیایی داده شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است