12 عنوان کتاب از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در قم به خط بریل تبدیل شد

12 عنوان کتاب از منابع جشنواره کتابخوانی رضوی در قم به خط بریل تبدیل شد

5 خرداد 1398

 حجت الاسلام والمسلمین امیر عطاء اله جباری  درگفت وگویی اظهار داشت: این کتابها در 17 جلد و شمارگان 1200 نسخه در 110 هزار صفحه طی 75  روز  تولید و برای نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به سراسر کشور ارسال شد.  

 

وی  ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی شائبه طیبه و حسن عبدلی از کتابداران فعال این بخش، بیان داشت: ظرفیت ها و توانمندی های کتابداران روشندل بخش بریل همراه با انرژی مضاعف و عشقی که این عزیزان درگسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه ترویج سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند، سعادت و عنایتی است که از جانب معصومین در ماه ضیافت الهی نصیب آنان شده است چرا که هر کسی توفیق این خدمت را ندارد،  این اداره کل، اقدام فرهنگی، جهادی کتابداران نابینا را ارج می نهد و در درگاه خداوند متعال همیشه شاکر و سپاسگزار است.

 

وی سپس به حدیث رضوی «خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده کند» اشاره کرد و افزود: تولید کتب بریل برای استفاده اقشار خاص به ویژه نابینایان با هدف احیای شعائر اهل بیت پیامبر اکرم(ص) می باشد که در نهایت منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی و رشد در دیگر زمینه های فرهنگی می شود.

 

جشنواره کتابخوانی رضوی  از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز شده و  آخرین مهلت شرکت در آن 28 خردادماه می باشد، آیین اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

 

در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا (ع)» نوشته زهرا عبدی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه: شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س)» نوشته محمد مهاجرانی برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد (ع)» نوشته حسین فتاحی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.

 

جباری  همچنین خاطرنشان کرد: تداوم تولید کتاب به صورت بریل باعث اشتیاق روشندلان به سمت کتابخوانی و توزیع عادلانه و یکسان برای این عزیزان همانند دیگر اقشار می شود و همین امر خود می تواند یکی از عوامل افزایش سرانه مطالعه مفید است.  

 

وی درادامه گفت:  در راستای ارائه خدمات مطلوب به روشندلان استان قم به ویژه 450 عضو نابینا، تاکنون 1764 عنوان کتاب بریل در 4307 نسخه و 6469 عنوان کتاب گویا در 7134 نسخه فراهم شده  و طی چهارسال گذشته نیز، جمع منابع تولیدی این بخش همراه با چاپ تقویم بریل به سراسر کشور به 238 عنوان در 18200 نسخه رسیده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است