ایران با ۱۰ کماندار معلول راهی هلند می شود

ایران با ۱۰ کماندار معلول راهی هلند می شود

3 خرداد 1398

«غلامرضا شعبانی بهار» : رشته تیراندازی با کمان معلولان از فروردین ماه امسال به طور رسمی به فدراسیون تیراندازی با کمان ملحق شد و از همان زمان تا کنون به منظور آماده سازی این تیم ۲ مرحله اردو در سایت تیراندازی باشگاه الیاف برگزار کردیم. آخرین مرحله اردو و متصل به اعزام نیز هفته آینده برگزار می شود تا تیم با آماده کامل راهی هلند شود.


زهرا نعمتی، راضیه شیرمحمد، هادی نوری، علی سینا منشاء زاده، رمضان بیایانی، غلامرضا رحیمی، اصغر زارعی نژاد، پوریا جلالی پور، مجید کاکوش و محمدرضا زندی، ۱۰ کماندار اعزامی به هلند هستند.  


وی در خصوص دریافت اعتبارات مجزا برای آماده سازی کمانداران معلول از وزارت ورزش یا کمیته ملی پارالمپیک گفت: به تازگی مبلغی در این خصوص دریافت کرده ایم. البته هزینه فدراسیون برای اعزام کمانداران معلول ۲ تا ۳ برابر مبلغ دریافتی است با این وجود اعزام تیم معلولان به پیکارهای جهانی هلند را انجام خواهیم داد و با توجه به سال منتهی به المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امیدواریم اعتبارات مورد نیاز فدراسیون سریع تر در اختیار قرار گیرد.


مسابقات قهرمانی جهان پاراتیراندازی از ۱۱ تا ۱۷ خرداد ماه در هلند برگزار می شود.


وی در خصوص اینکه آیا تلاش فدراسیون برای تامین هزینه های مورد نیاز برای اعزام کمانداران رشته کامپوند به رقابت های قهرمانی جهان هلند به نتیجه ای رسید؟ گفت: شرایط مالی و محدودیت اعتبارات مانع از اعزام این تیم می شود و اولویت را به تیمی می دهیم که بتواند به سهمیه المپیک دست یابد.


شعبانی بهار در خصوص اعزام  تیم ملی تیراندازی با کمان، گفت: تیم ملی ریکرو با ترکیب زنان و مردان راهی هلند می شوند و کمیته فنی تصمیم گرفته است با توجه به عملکرد تیم زنان در جام جهانی شانگهای تیم ریکرو زنان با همان ترکیب راهی هلند شود.


شعبانی بهار با بیان اینکه تیم ریکرو زنان با ترکیب زهرا نعمتی، نیلوفر  علیپور و شیوا شجاع مهر در شانگهای برای نخستین بار به عنوان چهارمی جهان دست یافت، گفت: هنوز اسامی سه کماندار رشته ریکرو مردان مشخص نیست و اسامی این نفرات پس از سه مرحله رکوردگیری از مجموع پنج کماندار رشته ریکرو معرفی می شوند.


به گفته وی در حال حاضر میلاد وزیری، رضا شبانی، صادق اشرفی، امین پیرعلی و محمد صادق کبودانی در اردوی تیم ملی حضور دارند و طی روزهای آتی برترین آنان برای اعزام به هلند مشخص می شوند.

 

مسابقات قهرمانی جهان تیراندازی با کمان و پارتیراندازی با کمان نخستین مرحله انتخابی المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز محسوب می شود و مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان امیدوارند که کمانداران ایران بتوانند برای نخستین بار در بخش تیمی سهمیه ای برای المپیک توکیو کسب کند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است