مسئولان در قبال خانواده‌های آسیب‌پذیر سخت‌گیری بیهوده نکنند

مسئولان در قبال خانواده‌های آسیب‌پذیر سخت‌گیری بیهوده نکنند

5 خرداد 1398

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: مسئولان دستگاه‌های مرتبط با خانواده‌های آسیب پذیر در قبال آنان سخت گیری بیهوده نکرده و از انعطاف قانون به نفع این خانواده‌ها استفاده کنند.

 

 ثریا شارقی در جلسه شورای اداری پیشوا که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز به لحاظ کم کاری برخی از مسئولان، حقوق قانونی برخی از افراد نظیر خانواده دارای معلول و یا زنان سرپرست خانوار محقق نمی‌شود.


 
وی افزود: امروز برخی از خانواده‌هایی که ۴ یا ۵ فرزند معلول نیز دارند، نتوانسته اند از قانون برخورداری از خانه استفاده کنند و فاقد سرپناه هستند.


 
وی تأکید کرد: مدیران نهادهای حمایتی موظفند که حقوق افرادی که تریبونی برای پیگیری حق خود ندارند را پیگیری کنند و آنها را به آنچه استحقاق آن را دارند برسانند.


 
شارقی گفت: در موضوع تسهیلات مختص مددجویان، ۳۳ میلیارد تومان به استان تهران اختصاص پیدا کرده که تا کنون فقط ۴ میلیارد تومان آن جذب شده است و این امر نشان از کم کاری مدیران در استفاده از این تسهیلات دارد.


 
وی اظهارکرد: یک زمانی می گوئیم دولت اعتبار ندارد و نمی‌توان کاری انجام داد ولی حال که این پول هست و دولت نیز آن را در اختیار استان قرارداده چرا مسئولان کاری انجام نمی‌دهند.


 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تأکید کرد: کسی که برای احقاق حق مردم کاری انجام نمی‌دهد، در اصل در حق مردم ظلم کرده است، چرا که این امر موجب نارضایتی مردم شده و تصور می‌کنند که مشکل از دولت است که کاری انجام نمی‌دهد.


 
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری، شارقی گفت: یک مددجو درخواست ۳ میلیون تومان وام برای خرید چرخ خیاطی کرده ولی رئیس بهزیستی به دلیل آنکه از مدرک فنی و حرفه‌ای برخوردار نیست، وی را برای دریافت تسهیلات معرفی نمی‌کند، هیچکس شما را به خاطر دادن وام به یک مددجو بازخواست نمی‌کند.


 
وی تصریح کرد: امروز مددجویانی که از سایر استان‌ها به تهران مهاجرت می‌کنند با مشکل تحت پوشش قرار گرفتن مواجهند چرا که کمیته امداد اعلام می‌کند باید ۵ سال از حضور آنها در استان بگذرد تا بتوان آنها را حمایت کرد ولی باید دید که پس از ۵ سال می‌توان آن فرد را بار دیگر به شرایط قبل بازگرداند؟.


 
وی افزود: سخت گیری های بیهوده، مشکلات را افزایش می‌دهد، مسئولان باید قانون را به نفع مردم خم کنند تا از میزان آسیب‌ها بکاهد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است