توانخواهی که معلولیت را به زانو درآورد

توانخواهی که معلولیت را به زانو درآورد

9 خرداد 1398

توانخواهی با ۲۳ سال سن و دارای معلولیت شدید جسمی، حرکتی ولی با کوهی از اراده و امید که بخوبی توانسته محدودیت را شکست و استواری و استقامتش را به عنوان الگویی برای سایر همنوعانش نمایش دهد.


اگرچه پاهایش توانایی حرکت اندام نحیفش را نداشته و حرکتش را با دو عصای زیر بغلش انجام می‌دهد ولی روحیه‌ای که دارد هر بیننده‌ای را مجذوب حرف‌هایش می‌کند.


میلاد نرگسی متولد دومین روز بهار سال ۷۵ در شهرستان ایوان و نخستین فرزند پدر و مادرش است که بصورت مادر زادی با معلولیت جسمی، حرکتی شدید وارد این دنیا می‌شود.


بگفته خودش تا کلاس ۱۰ بیشتر درس نخوانده و به علت مشکلات مالی ترک تحصیل می‌کند و از سال ۹۰ به علت علاقه به صافکاری و نقاشی ماشین بدنبال کسب این حرفه می‌رود.


او می‌گوید: از همان روزهای نخست که دنبال این حرفه رفتم کسی به من اعتنا نمی‌کرد و اعتمادی نداشت ولی در نهایت یک استاد کار قبول کرد که به عنوان شاگرد در کنارش این حرفهرا یاد بگیرم.


وی ادامه داد: بعد از گذشت پنج سال توانستم در کار نقاشی و صافکاری ماشین مهارت لازم را کسب کنم و آنقدر در این حرفه ماهر شدم که شمار زیادی از همان افرادی که تمایلی به کار کردن پیش آنها نداشتم به من پیشنهاد همکاری دادند.


وی گفت: بعد از اینکه به همراه خانواده به تهران رفتیم در همانجا مغازه ام را دایر و اکنون به این حرفه مشغول هستم که خوشبختانه درآمد مناسبی دارم.


این توانخواه در بین صحبتهایش مدام این جمله را تکرار می‌کند: معلولیت محدودیت نیست و با توانایی که خداوند به من داده سعی داشته‌ام الگویی برای سایر توانخواهان و پیشرفت آنها در زندگی فردی و اجتماعی باشم.


او از فعالیت هنری اش و ورود به عرصه بازیگری می‌گوید و ادامه می‌دهد: به کار نمایش علاقه زیادی دارم و از طریق یکی از دوستانم همکاری ام را با صدا و سیما آغاز و در یک فیلم کمدی توانستم نقش آفرینی کنم.


وی گفت: همچنین در برنامه استعدادیابی عصر جدید نیز برای حضور و نمایش استعدادم درخواست و قرار است در دومین دوره این برنامه استعداد خودم را به نمایش بگذارم.


وی از ساخت مستندش با عنوان میلاد اراده به نویسندگی و کارگردانی حمدالله جمالی خبر داد و گفت: این مستند که روایتگر زندگی و فعالیت‌های اقتصادی و هنری ام است از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام پخش شده است.


وی بزرگترین آرزویش را دیدار با رهبری عنوان کرد و گفت: به عنوان یک توانخواه جسمی، حرکتی شدید می‌خواهم اعلام کنم که جامعه معلولان اگرچه از نظر جسمی نقص عضو دارند اما دارای استعدادهای فراوانی بوده که برای بروز آنها نیازمند حمایت مسئولان هستند.


وی گفت: تاکنون هیچگاه از زندگی نا امید نشده‌ام و تمام سعی و تلاشم ساختن زندگی موفقت تر و بهتر از روز قبل است چراکه خداوند در وجود هر فرد معلول استعداهای دیگری را قرار داده و باید از آن بهره برد. *** حمایت از معلولان مستعد، اولویت بهزیستی ایلام
مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴ هزار معلول در این استان شناسایی شده است افزود: شمار زیادی از این افراد دارای استعدادهای خاص بوده و قابلیت بازتوانی را دارند.


زهرا همتی با ذکر اینکه حمایت از جامعه توانخواهان استان در دستور کار و اولویت این سازمان قرار دارد ادامه داد: اگرچه ارائه خدمات مختلف به این معلولان در طول سال در دستور کار قرار داشته ولی چنانچه برخی از این افراد قابلیت بازتوانی در عرصه خاصی داشته باشند بصورت ویژه مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.


وی گفت: اکنون شماری از توانخواهان مددجوی این سازمان در عرصه‌های مختلف علمی، قرآنی، هنری و ورزشی دارای استعدادهای خاص بوده و بهزیستی برای حضور این افراد در مسابقات و درخشش آنها حمایتهای لازم را دارد.


مدیرکل بهزیستی ایلام از جمله معلولان موفق این استان را مریم شفیعی از روشندلان حافظ کل قرآن کریم، میثم تاج فر دونده ناشنوای موفق و مهدی هواسی زاده کوهنورد موفق عنوان کرد که در عرصه‌های ملی و بین المللی درخشیده‌اند.


وی اظهار کرد: همچنین شماری از توانخواهان زیر پوشش نیز با ادامه تحصیل در مراکز معتبر آموزش عالی مدارج علمی را طی و هم اینک به عنوان اساتید مشغول تدریس هستند.


به گفته همتی، چنانچه هریک از توانخواهان مستعد، متقاضی شرکت در دوره‌های ویژه برای موفقیت در حرفه مورد علاقه اش باید این اداره کل هزینه این دوره را تقبل می‌کند.


۲۵ هزار نفر شامل معللولان و زنان سرپرست خانوار در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

 

اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توابخشی، امور اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می‌کند.
 
 
منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است