نابینایان با 85 درصد اطلاعات ناآشنا هستند

نابینایان با 85 درصد اطلاعات ناآشنا هستند

20 خرداد 1398

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان گفت: به‌هرحال نابینایی یک مشکل و محدودیت است. نابینا با ۸۵ درصد اطلاعات، ناآشنا است و لازم است تا تحت توانبخشی قرار بگیرد و به او کمک شود.

 

محمد جواد خادمی  در نشست خبری انجمن روشن بینان اصفهان، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که دغدغه تمام افراد جامعه است استعداد، آموزش و اشتغال است. انجمن روشن‌بین نیز تلاش کرده تا با استعدادیابی و آموزش در سنین پایین به دغدغه‌مندان اجتماعی بپیوندد.

 

وی ادامه داد: توانمندی‌های جسمانی، کلامی، موسیقیایی و دیگر توانمندی‌ها در مراجعه نابینایان به انجمن ارزیابی و کشف شدند و بعد از آن، زمینه‌ها و حرفه‌های جدیدی که جامعه به آنها احتیاج دارند یافت شد و آموزش‌ها در این زمینه‌ها انجام شد.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان، افزود: بیش از هر چیز هسته روانشناسان و بحث ماساژ و طب سنتی را ایجاد کردیم افراد مستعد را با آموزش به سیستم‌های مناسب خودشان وارد کردیم و به مرور زمینه درآمدزایی برای این افراد به وجود آمد و نابینایان به حوزه اشتغال وارد شدند.

 

وی تصریح کرد: به‌هرحال نابینایی یک مشکل و محدودیت است. نابینا با ۸۵ درصد اطلاعات، نا آشنا است و لازم است تا تحت توانبخشی قرار بگیرد و به او کمک شود. این قطعا نیازمند هزینه و بودجه، حمایت و مناسب‌سازی و زمینه‌های دیگر است. لازم است شاهد پیشرفت این نیازها در کل کشور باشیم تا توانمندسازی نابینایان قدری تسهیل شود. 

 

همچنین در این نشست محمد کریمی- عضو هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان که دوره‌های ماساژ درمانی را گذرانده و آموزش‌ها در این زمینه را در انجمن پیگیری می‌کند نیز در این نشست، گفت: مدتی است نابینایان انجمن را با کمک گرفتن از اساتید خوبی، مورد آموزش ماساژ قرار دادیم و شاهد این بودیم که پتانسیل بالایی در این امر ظاهر شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر احتیاج به اینکه نابینایان خود را باور کنند  و همچنین مرکز ماساژ و حمایت لازم است تا نابینایان توانمند به ماساژ، بتوانند با اتکا به این حمایت‌ها به کار ماساژ درمانی اقدام کنند. مسئله‌ای که در باقی حوزه‌ها نیز توجه مسئولان را می‌طلبد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است