اعلام آمادگی انجمن‌های فعال حوزه افراد دارای معلولیت برای برگزاری سومین رویداد توان‌تِک

اعلام آمادگی انجمن‌های فعال حوزه افراد دارای معلولیت برای برگزاری سومین رویداد توان‌تِک

21 خرداد 1398

به دعوت مجتمع رعد، تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در عرصه توانمندسازی توان‌یابان ضمن شرکت در نشست همفکری برگزاری سومین رویداد توان‌تِک، بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری رویداد توان‌تِک اعلام کردند.

به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ مدیران عامل و نمایندگان انجمن باور، انجمن ندای معلولان ایران، مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید، انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان تهران، انجمن برنا، انجمن علمی و آفرینش‌‌های هنری معلولان ایران، دفتر فرهنگ معلولین، کانون توانای قزوین، انجمن اتیسم ایران، کانون سندروم داون ایران، کانون هموفیلی ایران، انجمن ام.اس ایران، خیریه عمل، جامعه معلولین ایران و انجمن نابینایان ایران، ضمن حضور در نشست توجیه و هماهنگی برگزاری سومین رویداد توان‌تِک، آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت در این رویداد اعلام کردند.

براساس این گزارش، منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد با اشاره به برگزاری 2 دوره رویداد توان‌تِک در سال‌های گذشته، افزود: این رویداد فرصتی برای تعامل انجمن‌ها و تشکل‌های فعال جامعه توان‌یابان با کسب و کارهای موفق و نوپا است تا با معرفی نیازها و درخواست‌های مخاطبان جامعه هدف، سطح دسترس‌پذیری آنها را در استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی افزایش دهند.

مدیرعامل مجتمع رعد با اشاره به ضرورت پرداختن انجمن‌های حوزه افراد دارای معلولیت به دسترس‌پذیری بیشتر فضاهای مجازی، افزود: بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت به استفاده بیشتر از برنامه‌ها و سخت‌افزارهای مناسب‌سازی شده بستگی دارد و باید این ایده‌ها از سوی انجمن‌های تخصصی به توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان و استارت آپ‌ها منعکس شود.

پناهی با اشاره نقش انجمن‌ها به عنوان نهاد مرجع در آشنایی با توانایی‌ها و نیازهای توان‌یابان، گفت: در مدت 4 روز زمان برگزاری الکامپ امسال، فرصتی مناسب خواهیم داشت تا با ذکر آمارهای مخاطبان مراکز خود به صاحب‌نظران فناوری اطلاعات و کسب و کارها موفق، آنها را با این اندیشه آشنا کنیم که به نیاز‌ها و دسترسی‌پذیری جامعه هدف بیشتر فکر کنند.

در قسمتی از این نشست مدیران تشکل‌های حاضر با بیان دیدگاه‌های خود از ابتکار مجتمع رعد در برنامه‌ریزی و اجرای رویداد توان‌تِک تشکر کردند و یادآور شدند: معرفی تجربه موفق انجمن‌ها و تشکل‌ها در زمینه توسعه اپلیکیشن‌ها مورد استفاده توان‌یابان یا حمایت از توان‌یابانی که می‌خواهند برنامه  یا اپلیکیشن‌ها مورد نیاز خود را تولید کنند، در توان‌تِک باید پی‌گیری شود.

همچنین از آنجا که آمار و اطلاعات دقیق و رسمی در بخش‌های متفاوت افراد دارای معلولیت کمتر تولید و پردازش شده است، مراکز از بیان آمارهای غیررسمی خودداری کنند تا اطلاع‌رسانی مناسبی به کسب و کارهای نو پا منتقل شود.

پویان فراستی روانشناس و مسؤول تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی رعد با بیان سوابق تاریخی ساخت و عرضه اپلیکیشن‌های موفق داخلی و خارجی که برای پاسخ به نیاز افراد دارای معلولیت طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: اپلیکیشن‌های کاربردی برای توان‌یابان یا مرتبط با آنها بیشتر در خارج ایران فعال است که اغلب در زمینه معرفی اماکن و مراکز عمومی مناسب‌سازی شده، ورزشگاه‌ها، فضاهای فرهنگی-هنری، هشداردهنده‌های ایمنی فردی و مکانی، اعلام کمک، برنامه‌های گویا یا سخنگو، برنامه‌های درشت‌خوان و ... است و برای توسعه این برنامه‌های حیاتی، لازم است از رویداد توان‌تِک برای حقوق افراد دارای معلولیت بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

شایان ذکر است رویداد توان‌تِک از تاریخ 27 تا 30 تیر با حضور 20 انجمن تخصصی افراد دارای معلولیت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و انجمن‌های همکار ضمن ارایه مشورت‌های تخصصی به صاحب کسب و کارهای نوپا و موفق، مهم‌ترین استارت‌آپ‌هایی که توسط توان‌یابان برای رفع نیاز آنها طراحی و تولید شده‌ را معرفی می‌کنند و همزمان در پنل تخصصی تبیین استراتژی ملی شناسایی و معرفی فرصت‌های برابر اشتغال توان‌یابان در فضای کسب و کارهای نوپا، دستگاه‌های ملی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به بررسی ابعاد گوناگون این مسأله می‌پردازند و در بخشی از رویداد، سومین جایزه مسؤولیت اجتماعی رعد به موفق‌ترین کسب و کار فناورانه اهدا می‌شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است