تمهیدات آستان قدس رضوی برای زیارت آسان زائران سالمند و کم‌توان

تمهیدات آستان قدس رضوی برای زیارت آسان زائران سالمند و کم‌توان

25 خرداد 1398

 خلیل منبتی اظهار داشت: حرم مطهر حضرت رضا(ع) مملو از زائرانی با ویژگی‌ها و شرایط مختلف است که وظیفه ما تسهیل زیارت برای آن‌هاست.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شلوغی روضه منوره و ازدحام جمعیت امکان زیارت آسان برای زائران کم توان برای رسیدن به روضه منوره (ضریح) فراهم نبود؛ در این راستا شرایطی فراهم شد تا زائران سالمند و معلولان به کمک همراهان یا خادمین حضرت با صندلی چرخدار به زیارت روضه منوره مشرف شده و پس از زیارت بازگردانده شوند.

 

منبتی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در ساعات 8 تا 9 صبح و 15 تا 16 بعد از ظهر، همه روزه در حال انجام است، افزود: در این طرح زائران می‌توانند از ورودی‌های حرم مطهر رضوی با صندلی چرخدار خود را به صحن مسجد گوهرشاد برسانند و از محل کفشداری 12، با همکاری خادمین تا ضریح منور با صندلی چرخدار منتقل شوند.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: در گذشته زائران جانباز، سالمندان و معلولانی که مجبور به استفاده از صندلی چرخدار بودند، مشکلاتی را برای حضور در روضه منوره داشتند، زیرا پله‌هایی که در رواق‌های منتهی به روضه منوره وجود داشت، رفت‌ و آمد را برای این گروه از زائران مشکل کرده بود.

 

منبتی اضافه کرد: از این رو با تأکید تولیت آستان قدس رضوی در مسیرهای تشرف زائران محترم از کفشداری شماره 17 به رواق مبارک دارالولایه، از صحن آزادی به رواق مبارکه دارالسرور، از رواق مبارکه دارالسرور به رواق مبارکه دارالسلام و از رواق مبارکه دارالسیاده به رواق مبارکه دارالحفاظ جهت رفاه حال زائران به‌ویژه جانبازان، معلولان، سالمندان و ناتوانانی که با صندلی چرخدار به روضه منوره مشرف می‌شدند، پله‌های سنگی قبلی جمع‌آوری و سطح شیب‌دار(رمپ) نصب شد.

 

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است