رحمان رکورد جدیدی در رقابت های جهانی ثبت می کند

رحمان رکورد جدیدی در رقابت های جهانی ثبت می کند

26 خرداد 1398

 همه چشم‌ها به قوی‌ترین ورزشکار معلول دنیا خواهد بود که تلاش می‌کند یک رکورد جهانی دیگر در رقابت‌های نور سلطان قزاقستان در سال ۲۰۱۹ به ثبت برساند.

 

بنا به این گزارش وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع رقابت‌های جهانی پاراوزنه برداری، در یادداشتی به پیش بینی ۱۰ ستاره برتر این مسابقات پرداخت و سیامند رحمان، ملی پوش کشورمان را در این لیست قرار داد.

 

مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان اواخر تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

 

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان دعوت شد.

 

این قهرمان معلول مهر سال گذشته این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.


رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.


«رحمان» برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.


قوی‌ترین مرد معلول جهان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد ۳۱۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح دید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند.

 

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است